افزایش حق مسكن كارگران در انتظار مصوبه دولت

افزایش حق مسكن كارگران در انتظار مصوبه دولت


نماینده كارگران در شورای عالی كار با اشاره به آخرین وضعیت حق مسكن كارگران گفت: نحوه اجرای این مصوبه به مصوبه هیات دولت بستگی دارد. ما تأكید داریم تا پایان فروردین‌ماه حق مسكن كارگران تصویب و در حقوق فروردین‌ماه آنها اجرایی شود.
علی خدایی، نماینده كارگران در شورای عالی كار در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت حق مسكن كارگران گفت: در بهمن‌ماه این مصوبه به هیات دولت رفته است. در جلسه اول هیات دولت در سال 98 موضوعات درباره سیل مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا كه ما هم معتقد هستیم دولت باید به بحث سیل‌زدگان توجه كند، پیگیری نكردیم تا رسیدگی به موضوع سیل در حد كلان صورت گیرد.
 وی ادامه داد: اما در جلسات بعدی حتماً بحث تصویب حق مسكن كارگران را پیگیری خواهیم كرد. به اعتقاد من در جلسات بعدی هیات دولت بحث حق مسكن كارگران باید تعیین تكلیف شود. تلاش ما این است كه این مصوبه تا پایان فروردین‌ماه تصویب شود. بنابراین پیگیری‌ها را حتماً آغاز می‌كنیم.  نماینده كارگران در شورای عالی كار بیان كرد: نحوه اجرای این مصوبه به مصوبه هیات دولت بستگی دارد. ما تأكید داریم تا پایان فروردین‌ماه حق مسكن كارگران تصویب و در حقوق فروردین‌ماه آنها اجرایی شود. به گزارش تسنیم، در نشست شورای عالی كار در اول بهمن‌ماه سال گذشته مقرر شد حق مسكن كارگران به میزان 60 هزار تومان افزایش یافته و به صد هزار تومان برسد. این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به تأیید هیات وزیران دارد اما از بهمن‌ماه تاكنون هنوز در هیات وزیران بررسی و تصویب نشده است.