نجات مرد همسركش از چوبه دار

نجات مرد همسركش از چوبه دار



مرد میانسال كه سال گذشته همسرش را در پاركی در غرب تهران مقابل چشم شاهدان كشته بود پس از جلب رضایت فرزندانش از جنبه عمومی جرم محاكمه شد. متهم در جلسه دادگاه به تشریح قتل پرداخت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، هفتم خرداد سال ۹۷ به كلانتری ۱۴۰ باغ فیض خبر رسید یك مرد میانسال همسر ۵۵ ساله‌اش به نام زهره را در پارك ارغوان در خیابان اسكندرزاده با ضربات چاقو كشته است. ماموران پلیس به پارك مورد نظر رفتند و با جسد خونین زن میانسال روبه‌رو شدند. همسر وی به نام حسین روی نیمكت نشسته و در انتظار ماموران پلیس بود. وی به محض روبه‌رو شدن با ماموران خودش را تسلیم و به قتل همسرش اعتراف كرد. این مرد انگیزه جنایت را اختلاف‌های قبلی با همسرش عنوان كرده و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.
فرزندان این مرد قبل از این كه وی محاكمه شود به دادسرا مراجعه كردند و وی را بخشیدند. آنها اعلام كردند حاضر به قصاص پدرشان نیستند و از خون مادرشان گذشت می‌كنند. به این ترتیب حسین در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یك مستشار از جنبه عمومی جرم محاكمه شد.
 در این جلسه حسین به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: من و همسرم زندگی خوبی داشتیم اما سال ۷۲ خانه‌ای به متراژ 422 متر را به نام همسرم زدم. مدتی بعد خانه را مشاركتی ساختیم و هفت واحد به همسرم رسید. در همان سال‌ها بود كه با فوت پدرزنم ارثیه زیادی به همسرم رسید. همسرم ماهانه ۱۲ میلیون تومان از اجاره خانه‌هایی كه داشت به‌دست می‌آورد. چند بار از او خواسته بودم تا چند واحد آپارتمان را به نام فرزندانمان سند بزند، اما قبول نكرد. بعد از آن بود كه اختلاف‌های من و همسرم شروع شد.
 مدتی بود همسرم با یك پسر شهرستانی شریك شده بود. می‌دانستم پسر جوان قصد كلاهبرداری از همسرم را دارد اما همسرم می‌گفت رابطه آنها برای خرید و ساخت و ساز خانه است. آخرین‌بار همسرم به خرید رفته بود كه دنبال او رفتم و با هم به پارك رفتیم. من در پارك با همسرم صحبت كردم. بار دیگر از او خواستم تا چند واحد آپارتمان را به نام فرزندمان سند بزند و به او التماس كردم تا شراكتش را با پسر جوان تمام كند. اما قبول نكرد. من به همسرم گفتم حاضرم او را طلاق بدهم اما حرفی زد كه اعصابم به هم ریخت. همسرم می‌گفت قبلا درخواست طلاق غیابی داده است. از شنیدن این حرف عصبانی شدم. در یك لحظه كنترل اعصابم را از دست دادم و با چاقو به جان او افتادم. من مقابل چشم شاهدان، همسرم را كشتم و سپس از آنها خواستم تا با پلیس تماس بگیرند.
این مرد در حالی كه سرش را پایین انداخته بود، ادامه داد: من از قتل همسرم پشیمانم اما رفتارهای او باعث شد تا دست به چنین كاری بزنم.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا برای وی حكم صادر كند. این مرد طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به سه تا ده سال زندان محكوم خواهد شد.