توضیحات متهم ردیف اول پرونده پتروشیمی از مشاركت با مرجان شیخ‌الاسلامی

توضیحات متهم ردیف اول پرونده پتروشیمی از مشاركت با مرجان شیخ‌الاسلامی

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شركت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.
به گزارش فارس، در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از حمزه‌لو، متهم ردیف اول پرونده خواست درباره نحوه مشاركتش با مرجان شیخ‌الاسلامی توضیح دهد.
حمزه‌لو با حضور در جایگاه گفت: سال ۸۵ از طریق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یك فراخوان همكاری برای تشكیل شركتی كه بتواند در رابطه با اصل 44 توانایی داشته باشد، داده شد. ۱۲۶ شخصیت حقیقی و حقوقی توانستند شركتی با نام شركت سرمایه‌گذاری ایران تاسیس كنند و تمام این مجموعه خصوصی بودند و در آن بانك‌های خصوصی و بیمه و تجار بزرگ حضور داشتند.وی افزود: شركت سرمایه‌گذاری ایران شروع به معرفی خود در بخش تجاری در امور مختلف از جمله هلدینگ ساختمان، هلدینگ انرژی و نفت و توریست كرد. گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری به شركت سرمایه‌گذاری ایران مراجعه می‌كردند. یكی از مجموعه‌ها كه به این شركت ما مراجعه كرد، خانم مرجان شیخ الاسلامی همراه با همسرش بود. یعنی زمینه فعالیت آنها در بخش فرهنگی و تجاری بود. در بخش فرهنگی آنها دارای یك خبرگزاری بودند و تخصصی در حوزه آی.تی داشتند.
این متهم گفت: در شركت سرمایه‌گذاری ایران بخش آی.تی وجود داشت و ما در بحث فرهنگی و تجاری همكاری خود را با خانم شیخ‌الاسلامی آغاز كردیم و حاصل این همكاری به تشكیل شركت هترا و دنیز منجر شد. با توجه به تجارب فرهنگی خانم‌شیخ‌الاسلامی، وی وارد كار تجارت چاپ و كاغذ شد. شیخ‌الاسلامی چهره شناخته شده‌ای بود و حتی از فیلتر شورای نگهبان رد شده بود و به‌عنوان كارشناس در مجلس و كمیسیون فرهنگی شركت می‌كرد.