اما و اگر های  پاتوسی برای ماندن در استقلال

گفت‌و‌گوی اختصاصی جام‌جم با ستاره این روزهای لیگ برتر

اما و اگر های پاتوسی برای ماندن در استقلال

«آیاندا پاتوسی»؛ این اسم در حال حاضر به استقلالی‌ها آرامش و امید می‌دهد. در بحبوحه نقل و انتقالات زمستانی، وقتی كار برای جذب این بازیكن اهل افریقای جنوبی به مویی بند شد، همه از خود پرسیدند این بازیكن ارزش این همه تقلا را دارد؟ او در همان بازی اول جواب این پرسش را داد و در ادامه آنقدر خوب بود كه به بازیكن اول آبی‌ها تبدیل شد. پاتوسی این روزها مشتریان خوبی پیدا كرده؛ اما مدیران استقلال هم نمی‌خواهند قصه تیام دوباره نوشته شود. با این بازیكن درباره حال و روز خودش و استقلال حرف زدیم.

 همه كارشناسان فوتبال با تعجب از این حرف می‌زنند كه پاتوسی خیلی زود جا افتاده است. چطور این‌قدر زود با تیم هماهنگ شدی؟
استقلال، تجربه اول من در خارج از كشورم نبود. این برای اولین بار نبود كه در كشوری خارج از افریقا بازی می‌كردم. تجربه بازی در اروپا و بلژیك را داشتم و می‌دانستم چطور باید خود را هماهنگ كنم. البته فضای درون تیم استقلال هم كمك بسیاری به من كرد تا این هماهنگی در سریعترین زمان ممكن صورت بگیرد. استقلال تیم بسیار خوبی دارد. اعضای كادر فنی بازیكنان همه با من حرفه‌ای رفتار كردند. در این تیم همه ارتباط خیلی خوبی با هم داریم و همه دنبال یك هدف هستیم. من در استقلال خیلی راحت هستم و مشكلی ندارم. در استقلال از روز اول برخورد خیلی خوبی دیدم و این كمكم كرد كه بهتر و زودتر جا بیفتم.
 در استقلال با كدام بازیكن رفیق‌تر هستی؟
در استقلال با همه ارتباط خوبی دارم. همه با هم رفیق هستیم. این رابطه خوب كمك می‌كند كه تیم بهتر عمل كند.
 چرا استقلال را انتخاب كردی؟
‌ پیشنهادی از طرف مدیر برنامه‌هایم گرفتم استقلال بود. طبیعی است كه بلافاصله در اینترنت تحقیق كردم.
متوجه شدم استقلال تیم بزرگ و پرافتخاری است و در ایران و آسیا عنوان دارد. همین‌طور متوجه شدم هواداران پرشوری در كنار تیم هستند.
 هوادران همان طور بودند كه در اینترنت خوانده بودی؟
بله. بسیار پرشورتر. آنها هم در تهران كنار ما هستند، هم در شهرها و حتی وقتی برای لیگ قهرمانان از كشور خارج می‌شویم، در خارج از ایران هم كنار ما هستند. استقلال تیم بزرگی است و برای این هواداران عظمت بیشتری پیدا كرده است. از این‌كه استقلال را انتخاب كردم خیلی خوشحالم.
 با استقلال تمدید می‌كنی؟
من دوست دارم در استقلال بمانم. اما آینده‌ام مشخص نیست. نمی‌توانم درباره آینده حرف بزنم چون عناصر دیگری غیر از خودم هم در تعیین آینده زندگی و حرفه‌ای من نقش دارند.
 دربی را چطور دیدی؟ فضای ورزشگاه و بازی چگونه بود؟
فضای كم نظیری در دنیای فوتبال بود و خوشحالم كه بخشی از این اتفاق بزرگ بودم. بدون تردید دربی در تاریخ زندگی حرفه‌ای من جای ویژه‌ای پیدا كرد.
اما خیلی متاسفم كه نتوانستیم برنده آن بازی باشیم. ما بهتر بازی كردیم اما بالاخره فوتبال است و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی در آن زیاد می‌افتد. جو ورزشگاه فوق‌العاده بود و خیلی جذبم كرد.
 هدف فعلی ات در فوتبال چیست؟
در حال حاضر فقط یك هدف دارم: بتوانیم با استقلال بهترین نتایج را بگیریم و رضایت هواداران را كسب كنیم.
خیلی دوست دارم فصل برای ما همان طور تمام شود كه هواداران می‌خواهند. امیدوارم این طور شود.