جزئیات قتل جنجالی وكیل دادگستری با 8 گلوله

جزئیات قتل جنجالی وكیل دادگستری با 8 گلوله

قتل وكیل دادگستری با شلیك هشت گلوله در پاركینگ دفتر كارش، تیم جنایی پایتخت را با معمای پیچیده‌ای رو‌به‌رو كرده است. نام بردن از این وكیل در دادگاه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی، این جنایت را جنجالی كرده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه چهارشنبه چهارم اردیبهشت امسال و به دنبال گزارش تیراندازی در خیابان مریم، محله كامرانیه در دستور كار پلیس پایتخت قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل تیراندازی در پاركینگ ساختمان، با پیكر غرق در خون زن و مرد جوانی رو‌به‌رو شدند كه هدف چندین گلوله قرار گرفته بودند. دو مصدوم تیراندازی بلافاصله به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده و تلاش پزشكان برای نجات جان آنها آغاز شد.
با گزارش این تیراندازی به بازپرس جنایی تهران، او همراه تیمی از كارآگاهان ویژه قتل در محل تیراندازی حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز كردند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، هدف این تیراندازی وكیل 45 ساله‌ای به نام حمید حاجیان بود كه همراه موكلش كه زن جوانی بود، مجروح شده بودند. 
این وکیل دادگستری متاهل و دارای دو فرزند بود که از مدت‌ها قبل در دفتر وکالتش در کامرانیه مشغول به فعالیت شده بود.
منشی دفتر وكیل به ماموران گفت: «دقایقی قبل، حمید حاجیان پس از رسیدگی به درخواست آخرین مراجعه‌كننده كه زن جوانی بود، همراه او از دفتر خارج و به سمت پاركینگ رفتند. حدود دو دقیقه بعد صدای شلیك گلوله از پاركینگ ساختمان  را  شنیدم. سریع خودم را به پاركینگ رساندم و با پیكر غرق در خون آقای وكیل و موكلش رو‌به‌رو شدم. سپس سریع با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.»
تیم بررسی صحنه جرم هم در محل تیراندازی هشت پوكه و دو مرمی پیدا كرد كه بررسی پوكه نشان داد، تیراندازی از اسلحه كمری بوده است. ماموران به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداخته و متوجه شدند دوربین‌های مداربسته پاركینگ قطع بوده و صحنه تیراندازی ثبت نشده است. تحقیقات میدانی هم نشان داد، ضارب با موتورسیكلت از محل متواری شده است.
​​​​​​​
تحقیق از تنها شاهد ماجرا
سرپرست دادسرای جنایی تهران دیروز در تشریح آخرین وضعیت تحقیقات در این پرونده به خبرنگار جام‌جم گفت: پس از گزارش این تیراندازی و با توجه به حساسیت ماجرا همراه بازپرس جنایی در محل تیراندازی حاضر شدیم. وكیل دادگستری از ناحیه سر و كمر هدف گلوله قرار گرفته بود. زن جوان هم مجروح شده و هم‌اكنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است. پس از بهبود حالش تحقیقات از او آغاز می‌شود.
محمد شهریاری افزود: برخی افراد و همكاران وی مدعی شدند حاجیان در یكسری پرونده مفاسد اقتصادی وكیل بوده اما این موضوع هنوز به اثبات نرسیده و صحت و سقم آن مشخص نیست.
وی خاطرنشان كرد: دستورات لازم برای شناسایی ضارب و دستگیری او صادر شده و تیمی از ماموران تحقیقات در این باره را آغاز كرده‌اند. 
نام حاجیان در دادگاه بانك سرمایه
نام حمید حاجیان نخستین بار اسفند سال گذشته و از زبان حسین هدایتی، بدهكار معروف بانك سرمایه در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد این بانك شنیده شد.
حسین هدایتی در پنجمین جلسه دادگاه در دفاعیاتش گفته بود: «سراغ حمید حاجیان كه یك وكیل با نفوذ است و ۵۰ میلیارد تومان پول من را خورده، بروید. حاجیان گفته اگر اسمش را در دادگاه ببرم شكایت می‌كند.»
روز پنجشنبه پس از افشای این موضوع، سیامك مدیرخراسانی، وكیل حسین هدایتی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس عنوان كرد؛ قتل آقای حاجیان ارتباطی با آقای هدایتی ندارد و آنچه می‌دانم این است كه بین هدایتی و قتل حاجیان ارتباطی وجود ندارد.