10 روز دیگر ،  برانكو هم نیست!

تازه‌ترین وعده فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی اعلام شد

10 روز دیگر ، برانكو هم نیست!

 قرار بود فدراسیون فوتبال قبل از پایان سال 97 نام سرمربی تیم ملی را اعلام كند. سپس مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام كرد سرمربی در روزهای ابتدایی سال 98 معرفی خواهد شد. كم كم زمان تمدید شد. تاج چند باری هم مصاحبه كرد و گفت مشكل مالی دارند. حالا اما خبرهای تازه‌ای مطرح شده است. 
فدراسیون فوتبال با چند مربی مذاكره كرده و احتمالا یكی از آنها به‌زودی به‌عنوان سرمربی جدید ایران معرفی خواهد شد. این خبر را محمود شیعی، مدیرعامل پیكان و یكی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌دهد. به گفته او در جلسه اخیر هیات رئیسه، مهدی تاج كه مامور مذاكره با مربیان شده بود، گزارشی كامل در این‌باره به آنها ارائه كرد و توضیحات مفصلی درباره روند مذاكرات با مربیان مختلف داد. گویا در این جلسه تاج نام پنج مربی را مطرح كرده و رقم آنها را هم گفته است. 
در این جلسه اعضای هیات رئیسه متوجه شدند رقم‌های پیشنهادی بالاست. به گفته شیعی قرار است در ده روز آینده سرمربی جدید معرفی شود. 
او در این‌باره توضیح می‌دهد: «تمام اسامی كه اعلام می‌شود هم درست و هم غلط است. در آخرین جلسه‌ای كه داشتیم تاج گزارش كاملی درخصوص انتخاب سرمربی به اعضا داد. وی نام كاندیدا را اعلام كرد و گزارشی از روند مذاكرات با آنها مطرح كرد. فكر می‌كنم تا ده روز آینده سرمربی تیم ملی انتخاب و معرفی شود.» یكی از مشكلات فدراسیون در راه انتخاب سرمربی نداشتن منابع مالی كافی است. مسؤولان فدراسیون هم در این باره توضیحی نمی‌دهند. شیعی فقط می‌گوید: «وزارت ورزش هم نمی‌تواند در این بخش كمكی به ما بكند.»
یكی از شایعاتی كه در چند روز گذشته دوباره جدی شنیده شده، حضور احتمالی برانكو روی نیمكت تیم ملی ایران است. 
شایعات حكایت از آن دارد بعد از مذاكرات تاج با مربیان، فدراسیون به این نتیجه رسیده كه اگر بخواهد یكی از آنها را به خدمت بگیرند هزینه بسیار زیادی خواهد شد. به همین خاطر شاید با برانكو وارد همكاری تازه‌ای شوند. 
شیعی اما این خبر را تایید نكرد و گفت مربی كروات و فعلی پرسپولیس اصلا جزو گزینه‌های سرمربیگری در تیم ملی ایران نیست.