آقای كماندو  و كتابفروشی‌های آنلاین

آقای كماندو و كتابفروشی‌های آنلاین


حالا درست است كه شما كه الان مشغول خواندن این سطور هستید در روز دوشنبه تقویم به سر می‌برید اما این منافی آن نیست كه ما بگوییم یك یكشنبه عالی را سپری كردیم. دیگر نگوییم روز یكشنبه‌مان با یك همراهی عالی سپری شد. این‌كه حضرت سردبیر و یكی از حضرات معاون در معیت با دبیر گروه فرهنگی راهی نمایشگاه كتاب شوند برای بازدید میدانی و این وسط تا پای حضرات به نمایشگاه می‌رسد، حضرت دبیر غیبش می‌زند و جناب سردبیر می‌ماند و معاون مربوطه و حوض‌شان. بماند كه برگشت‌شان با هم شد و با همراهی یكدیگر، تحریریه را مزین كردند! یعنی كه یعنی!
 نمایشگاه و نمایشگاه و نمایشگاه... این روزها نمایشگاه كتاب تبدیل به بورس خبرهای فرهنگی روز شده و طبعا ما هم نباید از این مساله غافل شویم. منتها توقع ندارید كه بیفتیم دنبال مخابره لحظه به لحظه رویدادهای نمایشگاه كه! خب وقتی همكاران ما در رسانه‌های آنلاین، به لحظه و به موقع و آنلاین این كار را می‌كنند و اصولا توان رقابت هم نداریم چرا باید پا توی این میدان بگذاریم. با همه اینها اصولا از ما توقع ندارید كه به‌خاطر این مساله بی‌خیال بحث كتاب هم بشویم كه! همین باعث شده تا آذر مهاجر كه به یك آمار جالب برخورده برود سر وقت این‌كه چرا فروشگاه‌های آنلاین كتاب در این چند سال رشد سریعی داشته‌اند. جالب است بدانید این فروشگاه‌ها از نظر تعداد در رتبه دوم فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند. اگر این موضوع برای شما هم محل سوال شده، بروید صفحه 10 و گزارش مهاجر را بخوانید.
 در نهایت هم علی آقای رستگار كه آمار ریز و درشت‌های سینما را دارد به بهانه روز تولد رفته سراغ رضا صفایی‌پور و حسابی با او گپ زده. مصاحبه خواندنی خبرنگار كاردرست سینما با بدمن دهه‌های گذشته سینما را هم می‌توانید در صفحه 11 ببینید و بخوانید و لذت ببرید.
روزهای پرهیاهوی نمایشگاه  کتاب باز هم از راه رسیده و همه از مردم عادی گرفته تا وزیران و نویسندگان و خلاصه هر کسی که فکرش را بکنید این روزها راهی مصلای تهران است. هر چند برخی هم نمی روند و ترجیح می دهند از کتابفروشی ها و طی ایام سال خریدهایشان را انجام بدهند اما مشتاقان نمایشگاه هم کم نیستند.
روز گذشته سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم راهی نمایشگاه شد و در بازدیدش نکات مختلفی را بیان کرد و نظرات دیگران را هم شنید. همکارانمان در صفحه12 امروز رفته اند سراغ این حرف‌های صالحی و آنها را بررسی کرده‌اند. وزیر ارشاد نکاتی را بیان کرده که نسبت به برخی از آنها اما و اگرهایی وجود دارد که یافتن و اشاره کردن به آنها کار ما رسانه هاست. ما هم کارمان را انجام داده و این نکات را نوشتیم به امید آن‌که از جناب وزیر پاسخی هم برایشان بگیریم.