جنایت و خیانت

بعد از آمریكا و اسرائیل، یک روزنامه سعودی نیز شهدای فلسطینی را «تروریست» خواند

جنایت و خیانت

پس از آمریكایی‌ها كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادند و اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها برای آنها كف زدند، حال سعودی‌ها در رسانه‌های خود شهدای حماس را تروریست معرفی می‌كنند تا راه را برای تروریستی اعلام كردن گروه‌های فلسطینی و به‌خصوص اخوان‌المسلمین در كل منطقه هموار سازند. سیاستی كه یك‌بار دیگر تبعیت محض مقامات سعودی از آمریكا را نشان می‌دهد و حاصلی جز خدمت مستقیم به صهیونیست‌ها ندارد.

به گزارش فارس، روزنامه سعودی مكه روز جمعه (10 می) با انتشار فهرستی 40 نفره، گروه اخوان‌المسلمین را ریشه گروه‌هایی مثل القاعده و داعش اعلام كرد و نوشت سید‌قطب (اندیشمند مصری) از عوامل اصلی حادثه
 11 سپتامبر سال 2001 است. در گزارش این روزنامه آمده است: «گروه اخوان‌المسلمین كه قدیمی‌ترین گروه ایدئولوژیك منطقه است، از طریق افكار رهبر خود سید‌قطب مبلغ جهادی خشن، الهام‌بخش بنیانگذار القاعده و از مسببان واقعی حادثه 11 سپتامبر (2001) یعنی حمله به دو برج تجارت جهانی و بسیاری از حوادث تروریستی دیگر است.»
به ادعای این روزنامه، اسامه بن لادن (رهبر سابق القاعده)، ایمن الظواهری (رهبر فعلی القاعده)، ابوبكر البغدادی (رهبر فعلی داعش) و گروه‌های خشن افراطی مثل داعش امتداد ایدئولوژیك اخوان‌المسلمین هستند.
تروریست كردن شهدا
روزنامه مكه، گزارش خود را به مركزی آمریكایی موسوم به سی.ای.پی منتسب كرده و نوشت؛ در حالی كه آمریكا برای تروریستی اعلام كردن گروه اخوان‌المسلمین آماده می‌شود. جالب توجه این‌كه در خبر روزنامه مكه، سرشناس‌ترین شهدای مقاومت فلسطین هم تروریست معرفی شده‌اند. برای مثال شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس و عبدالعزیز الرنتیسی از سران مهم این گروه كه هر دو به دست رژیم صهیونیستی ترور شدند، در این فهرست قرار گرفته‌اند. همچنین نام محمد ضیف فرمانده كنونی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس كه یكی از مهم‌ترین اهداف رژیم صهیونیستی برای ترور است نیز در این فهرست قرار دارد.
روزنامه سعودی از اینها هم فراتر رفته و برای مثال شیخ «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان (مقیم قطر)، محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر، شیخ عبدالمجید الزندانی (یمنی مقیم عربستان سعودی) را هم در همین فهرست قرار داده است. با این حال منابع عربی می‌‌گویند به دلیل حساسیت‌زایی فراوان این گزارش، روزنامه مكه ساعاتی پس از انتشار، آن را از خروجی و همچنین از صفحه توییتر خود حذف كرد.
در واكنش به این گزارش، برخی منابع خبری نوشتند این اقدام روزنامه سعودی شخصیت‌هایی را تروریست معرفی كرده كه از معروف‌ترین عناصر مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی هستند. «یاسر الزعاتره» روزنامه‌نگار و تحلیلگر فلسطینی (نزدیك به قطر و اخوان‌المسلمین) نیز در واكنش طعنه‌آمیز به این خبر روزنامه مكه در توییترش نوشت: «بخوانید و لذت ببرید. نام 40 تروریست! از زنده‌ها و مرده‌ها از جمله شیخ شهید احمد یاسین. كسانی كه طبق گزارش مركزی آمریكایی كه تا حالا اسمش را هم نشنیده‌ایم و فقط روزنامه‌ای به نام مكه آن را كشف كرده، از مكتب اخوان فارغ‌التحصیل شده‌اند. به نظر می‌رسد برخی در حال هذیان‌گویی هستند.»
خنجر در پشت اخوان
عربستان سعودی اسفند 92 در بیانیه‌ای رسمی، نام اخوان‌المسلمین و حزب‌ا... را در كنار گروه‌های تروریستی مثل داعش و جبهه‌النصره قرار داد و آنان را جزو فهرست این كشور برای گروه‌های تروریستی اعلام كرد. این تصمیم عربستان به دنبال همكاری و هماهنگی با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر بود كه گروه اخوان‌المسلمین را یك گروه تروریستی معرفی كرده بود و از متحدانش نیز خواست چنین كنند. السیسی اخیرا نیز در دیداری كه با دونالد ترامپ داشت از او خواست گروه اخوان‌المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. به دنبال آن بود كه ترامپ اعلام كرد تصمیم دارد این گروه را در فهرست مذكور قرار دهد.
روز گذشته روزنامه نیوریورك تایمز در گزارشی نوشت كه معرفی اخوان‌المسلمین به عنوان یك سازمان تروریستی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا باعث به خطر افتادن اتحاد با برخی متحدانش می‌شود. به نوشته این روزنامه: در كویت اخوان‌المسلمین به طور شفاهی طرفدار آمریكا است.
اخوان‌المسلمین سال ۱۹۲۸ توسط حسن البنا در مصر تأسیس شد و بعدها آنچنان رشد كرد كه به یكی از بزرگ‌ترین گروهای سیاسی خاورمیانه تبدیل شد. بسیاری از انجمن‌ها و گروه‌های وابسته به اخوان‌المسلمین در سراسر جهان ازجمله در اروپا و آمریكای شمالی فعال هستند و حتی در كشور‌هایی مانند مراكش و اندونزی احزاب سیاسی وابسته به این گروه فعالیت می‌كنند. یكی از متحدان سرسخت اخوان‌المسلمین، دولت رجب طیب اردوغان در ترکیه و حزب معروف النهضه در تونس است. در اردن پادشاه عبدا... نیز به یك حزب وابسته به اخوان‌المسلمین نزدیك بوده و در قطر نیز این گروه بسیار فعال است. كارشناسان بر این باورند كه این اقدام می‌تواند آمریكا را وارد یك دشمنی جدید در سراسر منطقه كند. قراردادن گروه اخوان‌المسلمین به عنوان یك سازمان تروریستی باعث ممنوعیت ورود اعضای این گروه به آمریكا می‌شود، در واقع هر كسی كه از این گروه حمایت كرده یا ارتباطی داشته باشد از كشور اخراج می‌شود. ابراهیم منیر كه یكی از چهره‌های شاخص اخوان‌المسلمین است، می‌گوید:« اخوان‌المسلمین یك سازمان نیست، بلكه یك ایده فرامرزی است.»  وی ادامه می‌دهد: «ترامپ فكر می‌كند می‌تواند با اخوان‌المسلمین همانند دیواری كه می‌خواهد در مرز با مكزیك بسازد رفتار كند، اما شما نمی‌توانید در مقابل یك ایده یا تفكر دیوار بسازید.» یاسین آكتای، سیاستمدار نزدیك به رجب طیب اردوغان می‌گوید: «این جنگ نه‌تنها علیه یك سازمان، بلكه جنگ علیه اسلام است.»