جای خالی یك شورا

جای خالی یك شورا

علی‌اصغر احمدی،  روان‌شناس   از بی‌توجهی وزارت آموزش و پرورش به تربیت می‌گوید و ادامه می‌دهد : مهم‌ترین مشكل ضعف تربیتی در آموزش و پرورش نبود یك نظریه هدایتگر عمل در باب تربیت است. او به نبود شورای امور تربیتی و معاونت تربیتی در معاونت آموزشی وزارتخانه آموزش و پرورش اشاره می‌كند و می‌گوید:‌ «چند سال پیش‌ شورای عالی تربیت در چند جلسه برگزار شد، این شورا اما بدون هیچ دلیلی، تعطیل شد.» احمدی توضیح می‌دهد كه در هیچ دوره‌ای، هیچ وزیری، درباره نقش تربیت در مدارس راهكاری نداشته یا شورای عالی تشكیل نداده است.
جای خالی شورایی كه در آن مسائل و مشكلات تربیتی بررسی و حل شود، امروز در جامعه آموزشی كشور بیش از گذشته احساس می‌شود. به گفته احمدی، وجود چنین شورایی بیش از هر اتفاق دیگری می‌تواند چاره‌ساز باشد؛ شورایی كه در آن مسائل تربیتی در راستای سیاست، چارچوب‌ها و قوانین معاونت پرورشی مسائل تربیتی را ریشه‌یابی كند. عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه تهران، معتقد است كه مسائل تربیتی امروز ما، در فعالیت‌های فوق‌برنامه و كارشناسان اداری خلاصه
شده است.
او توضیح می‌دهد: مسائل تربیتی كه در مدارس به آنها توجه می‌شود، مربوط به یك مجموعه نیست و در حد یك فرد تقلیل پیدا كرده است.