مراجعه روزانه600 هزار نفر به مراكز بهداشتی

مراجعه روزانه600 هزار نفر به مراكز بهداشتی

قائم‌مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مركز مدیریت شبكه گفت: هر روز بیش از 600 هزار نفر به مراكز بهداشتی وزارت بهداشت مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌كنند. تلاش ما این است كه شماره تلفن همراه افراد تحت پوشش مراكز بهداشتی و درمانی، ثبت شود و دانشگاه‌های علوم پزشكی كه درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش آنها پایین باشد، جریمه می‌شوند.
 به گزارش جام‌جم، محمد شریعتی افزود: ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشكی متفاوت است؛ به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشكی توانسته مشخصات تلفن همراه بیش از 95 درصد افراد تحت پوشش خود را در سامانه سیب ثبت كند. البته به طور میانگین، تلفن همراه بیش از 80 درصد افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در سامانه سیب ثبت شده است.
وی عنوان كرد: پس از مراجعه افراد و دریافت خدمت از مراكز بهداشتی و درمانی، پیامكی از سوی وزارت بهداشت با سرشماره 100035 برای آنها ارسال می‌شود و در این پیامك از فرد گیرنده خدمت، نظرسنجی می‌شود كه اگر از خدمت دریافت شده رضایت دارید عدد يك، اگر ناراضی هستید عدد 2 و اگر خدمتی دریافت نكرده‌اید، عدد 3 را به همین شماره ارسال كنید. اگر فرد گیرنده خدمت از خدمت ارائه شده رضایت داشته باشد، برای فرد پیامك تشكر ارسال می‌شود، اگر عدد 2 یا 3 را ارسال كند، پیامكی به فرد ارسال می‌شود كه به زودی همكاران ما با شما تماس می‌گیرند. قائم‌مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مركز مدیریت شبكه ادامه داد: در فاصله زمانی بسیار كوتاه، كارشناسان با افراد ناراضی از خدمت یا افرادی كه خدمتی دریافت نكرده‌اند، تماس می‌گیرند كه البته این فاصله زمانی و درصد نارضایتی‌های بررسی شده در سامانه ثبت و رصد می‌شود.