دریافت وام 37 میلیاردی در پوشش شركت كاغذی

دریافت وام 37 میلیاردی در پوشش شركت كاغذی

شش عضو یك شركت كاغذی كه با اسناد غیرواقعی، 37 میلیارد تومان وام گرفته بودند قبل از فرار از كشور دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل امسال و در پی طرح شكایت معاونت حقوقی یكی از بانك‌های خصوصی مبنی بر دریافت تسهیلات بانكی توسط یك شركت صوری، پرونده در اختیار اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با تأسیس و ثبت یك شركت صوری و به بهانه تأسیس یك كارخانه تولیدی اقدام به دریافت بیش از ۱۳‌میلیارد تومان تسهیلات بانكی كرده و پس از آن از محل شركت متواری شدند. با بررسی اسناد و مدارك ارائه شده از سوی شركت كاغذی به بانك، كارآگاهان پی بردند شركت به نام یك خانم ثبت شده كه در ادامه با شناسایی محل سكونت این خانم بازنشسته در شمال شرق تهران مشخص شد، وی هیچ اطلاعی از ثبت شركت به نام خود ندارد.
تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه ماموران متوجه شدند، شش عضو این باند با شیوه‌ای مشابه از بانكی دیگر 24 میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند. با شناسایی مخفیگاه متهمان در قلعه‌حسن‌خان، روز پنجشنبه گذشته در عملیاتی دستگیر شدند.
سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با انتقال تمامی متهمان به پلیس آگاهی، در همان تحقیقات اولیه مشخص شد آنها قصد داشتند با تبدیل مبالغ به‌دست آمده به دلار و یورو، پول‌ها را از كشور خارج كنند كه ناكام ماندند.
وی افزود: با اقدامات پلیس پولی از کشور خارج نشده و در حال حاضر تحقیقات تکمیلی برای شناسایی حساب بانکی جعلی متعلق به متهمان و همچنین دیگر جرایم ارتکابی آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد.