فرار سارق با دیدن جسد مادر و دختر

تحقیقات پلیس برای رازگشایی از معمای قتل 2 زن آغاز شده است

فرار سارق با دیدن جسد مادر و دختر

همزمان با كشف اجساد زن سالخورده و دختر میانسالش بعد از دو ماه در خانه ویلایی شرق تهران، تحقیقات پلیس جنایی برای حل معمای مرگ آن دو آغاز شد. فیلترهای سیگار به جا مانده در این خانه و به‌هم ریختگی آنجا نشان می‌داد كه فردی قصد سرقت از آنجا را داشته كه با دیدن اجساد ترسیده و فرار كرده است.
به گزارش خبرنگارجنایی جام‌جم، ساعت 22شنبه چهارم خرداد امسال ماموران كلانتری گلبرگ هنگام گشتزنی در یكی از محله‌های حوزه استحفاظی خود متوجه تخریب در یك خانه ویلایی شدند. آنها زنگ خانه را زدند كه صاحبخانه پاسخگو نبود و بنابراین وارد آنجا شدند. بوی بدی از داخل خانه به مشام می‌رسید. كمی كه جلوتر رفتند، فیلترهای سیگار را در راهرو یافتندكه به نظر می‌رسید چند ساعت پیش خاموش شده است. ماموران دوباره صاحبخانه را صدا زدند اما كسی پاسخگو نبود. ماموران برای یافتن ردی از صاحبخانه و دیگر اعضای خانواده داخل خانه را جست‌وجو كردند. آنها زمانی كه دریكی از اتاق‌ها را بازكردند با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. ماموران مشاهده كردند كه زن 75 ساله صاحبخانه كف اتاق افتاده و فوت شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد كه به احتمال زیاد او سكته كرده باشد. این در حالی بود كه وضعیت جسد نشان می‌داد كه بیش از چند ماه از مرگ او گذشته است. ماموران به جست‌وجو در بقیه اتاق‌ها پرداختند تا این‌كه در اتاق بعدی با جسد زن 55 ساله دیگری روبه‌رو شدند. بررسی ‌های ماموران كلانتری نشان می‌دادكه او نیز چند ماه قبل فوت شده است.
ماموران با توجه به مشكوك بودن مرگ این دو زن موضوع را به كامران رضوانی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران گزارش دادند. در ادامه بازپرس جنایی و تیم تحقیق اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی موضوع در خانه ویلایی حاضر شدند. تیم جنایی زمانی كه وسایل خانه را مورد بررسی قرار داد از داخل یخچال سطل ماست مصرف شده‌ای را یافت كه تاریخ آن مربوط به بعد از تعطیلات نوروز بود. همین سرنخ كافی بود كه ماموران اطمینان یابند مرگ این دو زن باید در همان زمان اتفاق افتاده باشد .
ماموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند كه معلوم شد دو زن فوت شده مادر و دختر بوده‌‌اند. یكی از زنان همسایه به افسر تحقیق گفت: دختر خانواده مبتلا به بیماری ام اس بود. آنها به‌خاطر اختلاف‌هایی كه با پسر خانواده داشتند، زیاد با او ارتباط برقرار نمی‌كردند. در ایام عید آنها را دیدم و بعداز آن دیگر خبری از آن مادر و دختر نداشتم.
 در جریان تحقیقات پسر خانواده شناسایی شد و مورد تحقیق قرار گرفت که معلوم شد به‌خاطر اختلاف‌‌های خانوادگی با مادر و خواهرش با آنها در رفت و آمد نبوده و در تماس پلیس متوجه مرگ آن دو شده است.
در بازرسی خانه نیز ماموران متوجه به هم‌ریختگی وسایل شده و احتمال دادند دزدی وارد خانه شده و پس از روبه‌رو شدن با اجساد مادر و دختر بدون سرقت از آنجا فرار كرده است.
 پرونده‌ای در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشكیل شد و تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ زن سالخورده و دختر میانسالش در پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.