تعقیب و گریز مرگبار پلیس و دزدان خودرو

تعقیب و گریز مرگبار پلیس و دزدان خودرو

سه سارق سابقه‌دار شیشه‌ای هنگام فرار، در تعقیب و گریز پلیس با شلیك گلوله زمینگیر شدند.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 5 بامداد یكشنبه پنجم خرداد امسال یكی از ماموران كلانتری نازی‌آباد در تماس با كامران رضوانی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران، از مرگ سارق فراری و زخمی شدن یكی از همدستان وی در جریان تعقیب و گریز پلیسی خبر داد.در جریان تحقیقات قضایی، مشخص شد ساعت 4 صبح همان روز ماموران كلانتری گلبرگ هنگام گشتزنی در خیابان ثانی مشاهده كردند كه سه مرد جوان با نزدیك شدن به خودروی پراید مشكی پارك شده در خیابان در حال تخریب در آن و سوار شدن به خودرو هستند. سارقان به محض مشاهده ماموران به سرعت با خودروی سرقتی از محل دور شدند. 
ماموران كلانتری نیز به تعقیب سارقان پرداختند و با اخطارهای پلیسی از سارقان خواستند تسلیم پلیس شوند اما راننده پراید بر سرعتش افزود و به فرارش ادامه داد. ماموران 60 دقیقه به این تعقیب و گریز ادامه دادند تا این‌كه ماموران وارد حوزه جنوب‌غرب تهران شدند. ماموران كلانتری گلبرگ برای دستگیری سارقان فراری از ماموران كلانتری‌های افسریه، آزادگان، نازی‌آباد و میدان بهمن برای متوقف كردن خودروی سارقان كمك خواستند تا به محض مشاهده خودرو، آن را متوقف و هر سه سرنشین آن را بازداشت كنند. اخطارهای تیم‌های عملیاتی پلیس برای متوقف كردن خودروی سارقان بی‌فایده بود . در ادامه ماموران برای متوقف كردن خودرو، 20تیر به سمت متهمان فراری شلیك كردند. سرانجام خودروی سارقان در نزدیكی میدان بهمن، متوقف شد. این در حالی بود كه سارقان به صورت پیاده به فرارشان ادامه دادند. با فرار سارقان، ماموران نیز به تعقیبشان پرداختند اما متهمان حاضر نبودند تسلیم شوند؛ بنابراین برای پایان دادن به فرار سارقان به سمتشان شلیك كردند كه در جریان این تیراندازی‌ها، دو نفر از سارقان زخمی شدند و نفر سوم از سوی پلیس بازداشت شد. با انتقال دو سارق مجروح به بیمارستان، یكی از آنها كه مرد 30 ساله‌ای بود به دلیل شدت خونریزی فوت كرد. ماموران همچنین در بازرسی از خودروی سرقتی متهمان، 80 گرم شیشه، پایپ و پیچ گوشتی و وسایل دیگری كه سارقان برای سرقت از آن استفاده می‌كردند، كشف كردند .
ماموران در بررسی سوابق كیفری سارق كشته شده و دو همدستش متوجه شدندكه هر سه نفر آنها سابقه كیفری در زمینه سرقت خودرو و وسایل داخل آن دارند، یكی از متهمان نیز در بازجویی‌ها به سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو اعتراف كرد.
پرونده‌ای در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشكیل و تحقیقات از متهم و همدست زخمی او ادامه دارد .