شلیك به قلب، علت مرگ «استاد»

وكیل محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با جام‌جم تشریح كرد

شلیك به قلب، علت مرگ «استاد»

وكیل مدافع محمدعلی نجفی، آخرین وضعیت پرونده شهردار اسبق تهران را تشریح كرد. این در حالی است كه طرفین پرونده در شبكه‌های اجتماعی به اظهارنظر می‌پردازند.
محمود علیزاده‌طباطبایی، وكیل محمدعلی نجفی دیروز پس از حضور در دادسرای جنایی تهران به خبرنگار جام‌جم گفت: امروز همراه موکلم به دادسرای جنایی تهران رفته و پرونده را مطالعه كردیم. نواقصی وجود داشت و تحقیقاتی انجام نشده بود كه درخواست كردیم این تحقیقات انجام شود.
وی درباره محل نگهداری موكلش هم عنوان كرد: موكلم در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران است و تا زمانی كه پرونده به دادگاه برود، در آنجا نگهداری می‌شود.
وكیل شهردار اسبق تهران از تلاش برای جلب رضایت اولیای دم خبر داد و افزود: خانواده مقتول داغدار هستند و ما با درك شرایط آنها تلاش می‌كنیم رضایت آنها را جلب كنیم. همچنین دلایل حقوقی و تخصصی خود را درباره غیرعمد رخ دادن قتل مطرح می‌كنیم كه بازپرس پرونده آن را رد یا قبول می‌كند.
وی درباره فیلم منتشر شده از موكلش در پلیس آگاهی تهران نیز گفت: در فضای مجازی روی فیلم صداگذاری شده بود و تصور كردم مربوط به زمان شهردار بودن آقای نجفی است، اما بعد از بررسی فیلم مشخص شد، فیلم مربوط به زمانی است كه موكلم خودش را به پلیس آگاهی معرفی كرد. موكلم هیچ شكایتی از خبرنگار صدا و سیما ندارد. البته ما از صدا و سیما هم گلایه داریم. آنقدر كه در زمان قتل به آقای نجفی آنتن داد در زمان شهرداری به موكلم نداد.
علیزاده‌طباطبایی درباره بازسازی صحنه قتل هم اظهار کرد: به همكارم خبر داده بودند ساعت چهار برای بازسازی بیاید كه وقتی به آنجا رسیدیم متوجه شدیم ساعت 15 و 15 دقیقه تمام شده است. با بازپرس پرونده تماس گرفتیم كه عنوان كردند منظور این بوده كه ساعت چهار به دادسرا بیاییم و حضور در بازسازی صحنه قتل ضرورتی نداشته است.
این وكیل دادگستری از ارسال گزارش پزشكی قانونی خبر داد و افزود: بر اساس گزارش پزشكی قانونی، اصابت گلوله به قلب علت مرگ خانم میترا استاد بوده است.
اگر اشتباه بود، عذر می‌خواهیم
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت هم درباره حواشی به وجود آمده از نحوه برخورد پلیس با محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: زمانی كه از آقای نجفی فیلم گرفته شد مربوط به موقعی بود كه وی به پلیس آگاهی منتقل شد و بازجویی‌های مقدماتی از وی در حال انجام بود.
وی تصریح كرد: ما برخی انتقادات را می‌پذیریم و رد نمی‌كنیم، ممكن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌كنند ما اشتباهی كردیم، عذرخواهی می‌كنیم. آنطور نیست كه بگوییم ایرادی نداریم، ممكن است مأمور ما اشتباهی داشته باشد، اما سوءنیتی در كار نبوده است.
تهدید برادر مقتول
برادر میترا استاد دیروز با انتشار تصویری از مزار خواهرش نوشته انتقام خون خواهرش را خواهد گرفت. او همچنین قول داده در روزهای آینده، ناگفته‌های میترا را به گوش همگان برساند. وی از «افراد رذل و پستی» گفته كه برای میترا  دسیسه قتل چیده‌اند. وی اعلام کرد،‌اولیای دم مقتول تقاضای قصاص دارند و خواهرزاده 16ساله‌اش به‌نام مهیار می‌تواند ولی‌دم باشد.
همچنین دیروز متنی درباره رفتار محمدعلی نجفی در شبكه‌های اجتماعی منتشر شد كه آن را منتسب به داماد نجفی كرده‌اند. 
میترا استاد، صبح روز سه‌شنبه گذشته در آپارتمان 2701 برج آرمیتا در بلوار دادمان به قتل رسید و ده ساعت بعد همسرش با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل اعتراف كرد. متهم پرونده، محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران بود.