آرزوهایم سقفی ندارد

علیرضا بیرانوند معتقد است با شایستگی به فینال رسیده‌اند، نه شانس و اقبال

آرزوهایم سقفی ندارد

 فقط كافی بود تا علیرضا بیرانوند در روز بد خود باشد تا پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان، همه چیز را در نیمه نهایی جام حذفی از دست بدهد. كافی بود تا ضربه كی‌روش استنلی در نیمه نخست یا ضربه سر پیام نیازمند در آخرین ثانیه‌های بازی وارد دروازه شود و همه داشته‌های پرسپولیس، نقش بر آب شود، اما بیرانوند آماده بود و با یك كلین شیت دیگر، سرخپوشان را به فینال برد:

 یك‌بار دیگر به داد پرسپولیس رسیدی! بازی با سپاهان را چطور دیدی؟
مشخص بود كه كارمان سخت است. حالا اگر بازی در تهران برگزار می‌شد، تا حد زیادی می‌توانستیم بگوییم در خانه خودمان، حریف را از پیش‌رو برمی‌داریم، ولی قبل از بازی، شانس دو تیم برای صعود مساوی بود و حتی خیلی‌ها می‌گفتند سپاهان صعود می‌كند، ولی به خوبی از دروازه مان دفاع كردیم و بازی را بردیم.

 بازیكنان پرسپولیس می‌گویند می‌شد گل‌های بیشتری هم بزنید!
بله واقعا همین‌طور است. خودتان بار دیگر فیلم بازی را ببینید كه چند فرصت عالی را از دست دادیم، ولی مهم این بود كه برنده از زمین بیرون بیاییم و خدا را شكر این اتفاق هم افتاد. پرسپولیس شایستگی و استحقاق رسیدن به فینال را داشت. هیچ شانس و اقبالی هم در كار نبود. حتی می‌توانم بگویم اگر خوش شانس بودیم، در همان 90 دقیقه كار را تمام می‌كردیم. در مورد پنالتی سپاهان هم، همه حرف‌ها زده شده و چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم ولی در طول این فصل باقی حریفان نسبت به ما خوش شانس تر بوده‌اند.

 قهرمان می‌شوید؟
بله ان‌شاءا... این اتفاق می‌افتد.

یعنی حریف‌تان، داماش گیلان را دست‌كم می‌گیرید؟
نه منظورم این نیست. اتفاقا باید از چنین تیم‌هایی ترسید چون آنها فقط یك بازی مهم پخش زنده پیش رو دارند و بیشتر از حد توان شان برای كسب پیروزی، انرژی صرف می‌كنند. به همین خاطر باید با قدرت به میدان برویم و مراقب باشیم غافلگیر نشویم. داماش بازیكنان جوان و باتجربه‌ با هم دارد كه مقابل برخی بازیكنان این تیم، قبلا در لیگ برتر بازی كردیم، پس باید باهوش باشیم و حالا كه به فینال رسیدیم، كار را تمام كنیم.

 غیبت شجاع خلیل‌زاده و سروش رفیعی نگران‌كننده نیست؟
بالاخره آنها محروم شده‌اند و چاره نداریم. خودتان دیدید كه در این فصل، بارها بازیكنان‌مان به‌خاطر محرومیت و مصدومیت، بازی‌های پرسپولیس را از دست دادند. شجاع در همین فصل فكر می‌كنم 5 یا 6 بازی محروم شد اما در پرسپولیس، جانشین‌های خوبی داریم و با اتحاد فوق العاده‌ای كه بین بچه‌ها وجود دارد، جای محروم‌ها و مصدوم‌ها را پر می‌كنیم.

 می‌گویند برانكو می‌خواهد از تیم جدا شود. تو در این مورد چیزی شنیده‌ای؟
برانكو واقعا برای پرسپولیس زحمت كشیده و توانسته در این سه فصل، سه قهرمانی كسب كند. او به همه بازیكنان پرسپولیس، به یك چشم نگاه می‌كند و عامل تمام موفقیت‌های ماست، به همین علت بازیكنان هم مثل هواداران انتظار دارند باشگاه، تمهیداتی بیندیشد تا ایشان بماند. تا جایی كه به ما گفته‌اند، برانكو در لیگ بعدی هم در كنار پرسپولیس است و ما را ترك نمی‌كند. امیدوارم این‌طور باشد.

 تكلیف خودت چیست؟ در پرسپولیس می‌مانی؟
همان طور كه چند روز قبل در یك برنامه تلویزیونی گفتم، هنوز برنامه فصل بعد من مشخص نیست اما هر اتفاقی كه رخ بدهد، به سود من و پرسپولیس است. دوست دارم پیشرفت كنم و البته این را هم به شما گفته‌ام كه آرزوهای علیرضا بیرانوند هیچ سقفی ندارد. دلم می‌خواهد بدون هیچ سقفی، به پیشرفت‌هایم ادامه بدهم ولی باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. فعلا تمام تمركزم روی پرسپولیس است.

 احتمال این‌كه پرسپولیس در فصل آینده، تغییرات زیادی داشته باشد، وجود دارد؟
ببینید در تیم ما، خیلی‌ها طی همین سه فصلی كه من در پرسپولیس هستم، آمدند و رفتند ولی نتایج ما تغییر زیادی نداشت و سه بار به قهرمانی در لیگ رسیدیم. امیدوارم همه بمانند و بار دیگر برای قهرمانی در آسیا بجنگیم، اما نباید نگران تیم ما باشید چون پرسپولیس اهداف مشخصی دارد و با تمام توان به جلو می‌رود.