ادعای جدید  «استاد »علیه نجفی

برادر میترا در جمع خبرنگاران اتهامات عجیبی را علیه شهردار اسبق تهران مطرح کرد

ادعای جدید «استاد »علیه نجفی

 پرونده محمدعلی نجفی در حالی برای محاكمه به شعبه نهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شده كه برادر مقتول مدعی است خیانت‌های متهم به قتل دلیل اختلاف خواهرش با شهردار اسبق تهران است.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، دیروز مسعود، برادر میترا استاد برای پیگیری شكایت از یكی از وكلای محمدعلی نجفی در دادسرای جنایی تهران حاضر شد. او در جمع خبرنگاران گفت: یكی از وكلای متهم مدعی شده خواهرم مهدور الدم است و به پیامبر اسلام اعتقادی ندارد كه این موضوع كذب محض بوده و به همین خاطر از وكیل مورد نظر شكایت كرده‌ایم و برای پیگیری آن به دادسرای جنایی آمده‌ام.
 وی در ادامه ادعاهای تأیید نشده جدیدی را مطرح کرد که می‌تواند در روند رسیدگی به پرونده تأثیرگذار باشد و پرونده محمدعلی نجفی را وارد فاز جدیدی کند.
مسعود استاد ادامه داد: آن‌طور كه من می‌دانم، شهردار اسبق تهران علاوه بر ازدواج اولش، سابقه عقد موقت با زنان دیگر را هم داشت و در برابر آن، برای زنان خودرو خریده بود. زمانی كه به عنوان كارشناس در زمان شهردار بودن نجفی در شهرداری كار می‌كرد خانم جوانی نزدم آمدو گفت كه از كارمندان شهرداری است و نجفی با او مدتی در ارتباط بوده و وی را اغفال كرده است. همین باعث شده كه برای زندگی او مشكلاتی به وجود بیاید و بعد از آن‌كه نجفی از او جدا شده، این زن حتی تصمیم گرفته بود مقابل شهرداری برود و خودش را آتش بزند.
برادر میترا استاد ادامه داد: ماجرا را به خواهرم گفتم و او نیز به‌شدت از شنیدن این موضوع ناراحت شد. حتی با آن خانم ملاقات كرده و حرف زدیم كه او از تصمیم‌اش برای خودكشی و آتش زدن خود مقابل شهرداری منصرف شد. زمانی كه شهردار اسبق به اتهام قتل بازداشت شد، این خانم را به دادسرا معرفی كردیم كه او در دادسرای جنایی حاضر شد و مورد تحقیقات قرار گرفت و اظهارات او ثبت شد .
 مرد جوان افزود: خواهرم یك فایل صوتی داشت و حتی نسخه‌ای از آن را به من داده بود كه نشان می‌داد، شوهرش به همسر اول خود گفته بود چون ده سال است كه با هم هیچ گونه ارتباطی در زندگی نداریم، طلاق بگیرند تا دوباره ازدواج كند. خواهرم با پی بردن به خیانت‌های شوهرش با او درگیری و مشاجره داشت . او حتی شب قبل از مرگش با من درباره همین موضوع و موضوعات دیگر حرف زد و گفت كه روز بعد با رسانه‌ای قرار مصاحبه دارد و می‌خواهد موضوع خیانت‌های شوهرش و چند نفراز دوستان او كه در زندگی شان خیانت‌هایی داشته اند را همراه موضوعاتی دیگر افشا كند كه به قتل رسید .
مسعود استاد در ادامه گفت: چند وقت قبل از قتل،  خواهرم هنگام بررسی مدارك شوهرش در خانه برگه‌ای یافته بود كه شماره تلفن خانمی از اقواممان در آن نوشته شده و علامت سوالی در كنار آن گذاشته شده بود. زمانی كه خواهرم به او گفته بود تو چه ارتباطی با شماره تلفن این خانم داری؟ شوهرش مدعی شده كه می‌خواهم پرینت مكالمات او را بگیرم. حتی شب قبل از مرگش هم درباره همین شماره تلفن و دعوایی كه با شوهرش داشت، برایم حرف زد.
وی ادامه داد: دامادمان املاك و خودرویی به نامش نبود. او خانه‌ای در ولنجك، ویلایی در آینه‌ورزان و خودروی لكسوسش را به نام دخترش كرده بود و چیزی به نام خودش نبود كه بخواهد مهریه خواهرم را بپردازد. 
متهم به قتل به‌جز یك سیمكارت، سیمكارت دیگری نداشت و شایعاتی كه گفته شده بود 11 سیمكارت داشته و همه را خواهرم شكسته، دروغ است. یك‌بار یك تلفن همراه برای خواهرم خریدم كه پول آن را شوهرش پرداخت اما سه روز بعد درجریان درگیری، نجفی آن را شكست .
برادر مقتول به تهدیدهای خواهرش از سوی نجفی اشاره كرد و ادامه داد: بعداز مرگ خواهرم، از طریق خواهر دیگرم متوجه شدم كه نجفی چند بار در جریان درگیری كه با میترا داشته با سلاحی كه در خانه بوده او را به مرگ تهدید كرده بود. حتی او را كتك زده بود كه مدارك پزشكی‌اش موجود است.
 وی درباره وضعیت پسر مقتول هم گفت: خواهرزاده‌ام مهیار از زمانی كه جسد مادرش را در وان حمام دیده به‌شدت شوكه شده و از همه چیز وحشت دارد. 
خواهرم همیشه به من می‌گفت اگر اتفاقی برای او افتاد از پسرش نگهداری كنم، بنابراین از او نگهداری می‌كنم. قرار است دادگاهی علنی برگزار شود و در آنجا من و خانواده‌ام ناگفته‌های این پرونده را می‌گوییم و در آنجا نیز برای متهم قصاص می‌خواهیم.
​​​​​​​
ادعاهایی که هنوز تأیید نشده
این ادعاها درحالی مطرح شده که تاکنون مسؤولان رسیدگی به پرونده به این موارد اشاره‌ای نکرده‌اند و برادر مقتول اسناد یا مدارکی که نشان از صحت ادعاهایش داشته باشد به خبرنگاران ارائه نکرد و مدعی شده در جلسه محاکمه افشاگری خواهد کرد. 
محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران متهم است هفتم خرداد امسال همسردوم خود به نام میترا استاد را در جریان درگیری و اختلاف خانوادگی در طبقه هفتم برج آرمیتا در محله سعادت‌آباد تهران با شلیك گلوله از پای درآورد. نجفی ده ساعت بعد از قتل خود را تسلیم پلیس كرد و به كشتن همسر دومش به‌خاطر اختلاف خانوادگی اعتراف كرد.