12 بار اعدام، مجازات شیاطین ایرانشهر

12 بار اعدام، مجازات شیاطین ایرانشهر

شیاطین ایرانشهر كه سه زن را پس از ربودن مورد تجاوز قرار داده بودند، پس از محاكمه به اعدام، زندان، شلاق و دیه محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اواسط خرداد سال گذشته و همزمان با شكایت دختر جوانی كه در دام سه جوان گرفتار شده بود، در دستور كار پلیس آگاهی ایرانشهر قرار گرفت. شاكی به افسر تحقیق گفت: روزه بودم و آن روز ساعت 14 از محل كارم خارج شدم تا به خانه بازگردم. در كوچه‌ای خلوت خودرویی مقابلم متوقف شد و راهم را سد كرد. راننده و دو مرد كه سرنشینان خودرو بودند پیاده شدند و مرا به زور داخل خودرو انداختند و بردند. این افراد تا غروب مرا مورد آزار و اذیت قراردادند و هرچه گفتم روزه‌ام رهایم نكردند. شب كه شد مرا در محله دیگری رها كرده و متواری شدند.
  پس از این شكایت متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و یكی از آنها شناسایی و بازداشت شد. به گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، متهم درباره ارتباط با دختران و آزار آنها از سال 94 تا 97 اعترافاتی داشته است.
با افشای این جنایت سیاه، دو زن دیگر كه در دام متهمان گرفتار شده بودند، شكایت خود را مطرح كرده و مشخص شد اعضای این باند چهار نفر هستند كه برای تهدید زنان از اسلحه استفاده می‌كردند.
در ادامه با ردیابی‌های پلیسی سه عضو دیگر این باند هم شناسایی و در عملیات‌های جداگانه در شهرهای دیگر بازداشت شدند. با گذشت یك سال از این ماجرا چهار مرد متجاوز در دادگاه كیفری یك استان سیستان و بلوچستان محاكمه شده و به اعدام محكوم شدند.
دادستان سیستان و بلوچستان در این باره گفت:  با توجه به پیگیری سه نفر از شكات و انجام تحقیقات، وقوع بزه به اثبات رسید و چهار نفر از متهمان این پرونده هركدام به سه فقره اعدام محكوم شدند كه در صورت تایید این حكم در دیوان عالی كشور در ملأعام و در یكی از میادین شهر اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد افزود: متهمان بابت آدم‌ربایی هر كدام به سه فقره ۱۵ سال حبس محكوم شدند و بابت سرقت اموال به سه فقره سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به شكات محكوم شدند.
دادستان زاهدان گفت: متهمان بابت جراحات و صدمات روحی و معنوی به شكات به پرداخت دیه و خسارت و بابت حمل سلاح غیرمجاز هر كدام به تحمل پنج سال حبس تعزیری محكوم شدند.