محاكمه پرستار خانگی به اتهام قتل پیرمرد بیمار

محاكمه پرستار خانگی به اتهام قتل پیرمرد بیمار

پرستار خانگی كه متهم است پیرمرد بیمار را كشته دیروز پای میز محاكمه ایستاد و ادعا كرد بی گناه است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ۱۹ بهمن سال ۹۲ به دنبال مرگ یك مرد سالخورده به نام اسماعیل در خانه اش در زعفرانیه در دستور كار مأموران كلانتری ۱۲۲ دربند قرار گرفت.
دختر اسماعیل به ماموران گفت: پرستار پدرم به نام سعید او را كشته است .
با این شكایت پرونده‌ای تحت عنوان قتل عمد گشوده شد. در حالی كه فیلم دوربین مداربسته خانه نشان می‌داد سعید پس از حمام كردن پیرمرد او را كتك زده است سرایدار خانه اسماعیل نیز اظهاراتی را علیه سعید مطرح كرد. به این ترتیب سعید به‌عنوان متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در حالی كه ادعا می‌كرد بی‌گناه است طبق مدرك‌های موجود در پرونده و گزارش پزشكی قانونی كه علت مرگ را خفگی اعلام كرده بود برایش كیفرخواست صادر شد. وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد .در ابتدای این جلسه وكیل اولیای‌دم در جایگاه ویژه ایستاد و از طرف فرزندان اسماعیل برای سعید حكم قصاص خواست.
سپس سعید كه با قرار وثیقه آزاد است، در جایگاه ویژه ایستاد و قتل عمد را قبول نكرد. او گفت: از دو سال قبل از این ماجرا به‌عنوان پرستار خانگی به خانه اسماعیل می‌رفتم و از او نگهداری می‌كردم. پیرمرد به سیروز كبدی مبتلا بود و من داروهایش را سر وقت به او می‌دادم. اما مدتی بود به خاطر حقوق و ساعت كاری با دختر او درگیر بودم. به همین خاطر خانه اسماعیل را ترك كردم و دیگر به آنجا نرفتم. دو هفته بعد پس از پادرمیانی بستگان اسماعیل بار دیگر برای نگهداری او به خانه‌اش رفتم. آنجا بود كه فهمیدم در دو هفته‌ای كه نبودم فرزندان اسماعیل از سرایدار خانه او خواسته بودند تا از پدرشان مراقبت كند. اما مرد سرایدار شربتی را كه مخصوص سم‌زدایی بدن اسماعیل بود و هر روز باید آن را مصرف می‌كرد به او نخورانده بود. اسماعیل حالش خوب نبود و به همین خاطر طبق دستور پزشك نصف شیشه دارویی را كه مخصوص سم‌زدایی بود به او خوراندم. اما پس از خوردن دارو حالش بدتر شد و خودش را كثیف كرد .من مجبور شدم او را به حمام ببرم اما وقتی از حمام بیرون آمدیم متوجه شدم خوب نفس نمی‌كشد. به همین خاطر با دكترش تماس گرفتم و او از من خواست تا به اورژانس زنگ بزنم. وقتی اورژانس و فرزندان اسماعیل به خانه‌اش آمدند او فوت شده بود. من او را نكشتم و فرزندانش بی‌دلیل علیه من شكایت كردند.
 این متهم در مقابل سوال قاضی عبداللهی درباره این‌كه فیلم دوربین مداربسته خانه نشان می‌دهد تو به سر و صورت پیرمرد سیلی زدی پاسخ داد: اسماعیل بیهوش شده بود و من برای این‌كه او را به هوش بیاورم به صورتش سیلی زدم. من قصد كتك زدن او را نداشتم .
 این متهم درباره اعتیادش نیز گفت: قبل از این ماجرا تفریحی شیشه مصرف می‌كردم اما بعد از مرگ اسماعیل، برای فراموش كردن این ماجرا هر روز شیشه می‌كشیدم و حالا به یك معتاد تبدیل شده‌ام.
سعید درباره ادعای اولیای دم مبنی بر این‌كه وی در حمام شلنگ آب را در دهان متوفی گذاشته و همین موضوع موجب خفگی او شده پاسخ داد: من چنین كاری نكردم. من فقط سر اسماعیل را شستم. ممكن است زمانی كه سر او را می‌شستم آب وارد دهانش شده و به همین خاطر خفه شده باشد سرایدار خانه شاهد بود و اگر من شلنگ آب را در دهان پیرمرد می‌گذاشتم او مانع می‌شد.
سعید ادامه داد: اولیای‌دم ادعا می‌كنند من پدرشان را در جایی دور از دوربین خانه بردم و او را كتك زدم اما این دروغ محض است. من همیشه لباس‌های اسماعیل را در اتاق مخصوصی كه دوربین نداشت می‌پوشاندم.
 در پایان جلسه هیأت قضایی وارد شور شد تا رای صادر كند.