نسق‌كشی  از دختر شیطان

نسق‌كشی از دختر شیطان



اجمالا در جریان هستید كه این روزها حسابی حاشیه، دامن سینما را گرفته و ول نمی‌كند. روز گذشته گزارشی رفتیم از سوژه‌ای كه یكی از مسؤولان سازمان سینمایی در رسانه انداخته كه‌ ای ملت قرار است بنشینیم و حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران را ضابطه‌مند كنیم و جلوی این شلتاق‌ها را بگیریم و این صحبت‌ها. بچه‌های سینما هم رفته بودند سراغ یكی از سینماگران پیشكسوت و این موضوع را در گفت‌وگو با او بررسی كرده بودند. اینها را گفتیم كه بگوییم این سوژه كماكان در دستور كار سینمایی‌های گروه است و قرار نیست بی‌خیالش شوند.
هر كسی اندكی شامه خبری در سینما داشته باشد اقرار می‌كند كه حرف‌های مسؤول محترم سازمان سینمایی نوعی واكنش به حواشی اخیر فیلم «دختر شیطان» است. فیلمی كه تا الان در دو استان از پرده پایین كشیده شده و جلوی اكرانش گرفته شده؛ قم و كرمان. فیلمی كه البته بخش زیادی از حاشیه‌هایش به حضور یك بازیگر زن هندی بر‌می‌گردد كه ظاهرا شامل موارد منشوری است. حالا بچه‌های سینما هماهنگ كرده و رفته‌اند سراغ قربان محمدپور كه این روزها دل و دماغ خوشی هم ندارد. با این حال جناب محمدپور نشسته پای صحبت‌های جام‌جم و مهم‌ترین سؤال‌ها درباره فیلمش را جواب داده. اجمالا ورق بزنید و بروید سراغ صفحه 11 و مشروح گفت‌وگو را بخوانید.
بچه‌های صفحه 10 هم امروز با دست پر به صفحه آمده‌اند. 28 خرداد سالروز درگذشت فهیمه رحیمی بوده؛ نویسنده عامه‌پسندی كه ركورد چاپ و انتشار كتاب‌هایش، فیوز هر خبرنگاری را می‌پراند. ادبیاتی‌های گروه هم همین را قلاب كرده و رفته‌اند سراغ ژانر عامه‌پسندها و این‌كه این ژانر چه خدمت و خیانتی به حوزه كتاب و كتابخوانی می‌كند. در جریان باشید كه در این گزارش قرار نبوده مثل این فرهیخته‌نماهای فرهنگی بنشینیم و پا روی پا بیندازیم و از دور به‌ آنها فحش و فضیحت و بد و بیراه بگوییم. عامه‌پسندها، نقاط مثبت و منفی دارند كه باید در كنار هم دیده شوند. آب دست‌تان هست بگذارید زمین و بروید صفحه 10.
در نهایت هم آخر هفته‌های فرهنگی جام‌جم با بحث جذاب و خوش رنگ و لعاب سینمای جهان گره خورده. كیكاووس زیاری كه نظم و دقتش زبانزد تحریریه است برای آخر هفته سراغ گرفته از دغدغه جدید هالیوودی‌ها درباره این‌كه دنباله‌های موفق سینمایی هالیوود قرار است تا كجا ادامه پیدا كنند و اصلا این نهضت دنباله‌سازی موفقیت قابل توجهی دارد یا نه. اگر مشتری گزارش‌های سینمای جهانِ زیاری هستید اول بروید صفحه 12 و فرهنگی جام‌جمِ امروز را با این صفحه آغاز كنید. آخر هفته خوبی داشته باشید!