رونمایی از درجه‌یک‌ها

مدیر شبكه مطرح كرد:

رونمایی از درجه‌یک‌ها

مدیر شبكه یك سیما در نشست خبری كه روز گذشته در ساختمان سیما برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این شبكه از برپایی جشنواره كارآفرینی سیما و پخش برنامه تلویزیونی ستاد پیگیری مشكلات تولید در حوزه اقتصاد خبر داد و اعلام كرد كه شبكه یك مطالبات كارآفرینان و تولیدكنندگان را پیگیری خواهد كرد و این ستاد مجازی بعد از پیگیری، مشكلات را پردازش كرده و بعد پاسخ مسؤولان را هم دریافت می‌كند؛ ضمن این‌كه این شبكه قصد دارد ركوردداران تولیدات محصولات كشاورزی را معرفی كند تا از این طریق به كسانی كه می‌خواهند وارد عرصه كارآفرینی شوند، انگیزه زیادی بدهد. البته شبكه یك سیما در راستای رونق تولید، برنامه‌های اقتصادی متنوعی را برای پخش در نظر گرفته تا برنامه‌ها فقط جنبه سرگرم‌كننده نداشته باشند و به نوعی برای مخاطبان كاربردی باشند. او در بخشی دیگر از این نشست خبری درباره سریال‌های شبكه یك توضیح داد؛ كه مشكلات بودجه سریال 87 متر كیانوش عیاری به‌زودی حل می‌شود. همچنین سریال پایتخت 6 برای نوروز 99 و فصل دوم سریال نون خ آن برای رمضان 99 آماده می‌شود. البته تعداد خبرهای شبكه یك كم نیست، زیرا این شبكه با مرضیه برومند هم توافق كرده تا برنامه‌های عروسكی این شبكه احیا شود و او برنامه مدرسه دوستان را بسازد. مدیر شبكه یك در این نشست خبری در ارتباط با دیگر سریال‌های این شبكه توضیح داد و این كه امسال و سال آینده سریال‌های متنوعی در گونه‌های مختلف را پخش كنند؛ سریال‌هایی كه بتواند نظر مخاطبان را جلب كند. وی در این نشست اعلام كرد در شبكه یك تا حد زیادی با محدودیت جدول پخش مواجه هستند و مسلما برنامه‌ریزی برای شبكه به آرامش بیشتری نیاز دارد. با این حال در آخرین تغییرات در برنامه‌های شبانگاهی تغییراتی انجام دادند...

جشنواره كارآفرینی سیما
به گزارش جام‌جم، مجید زین‌العابدین مدیر شبكه یك سیما در نشست خبری اعلام كرد كه طرح جامعی شامل ۱۸ عنوان از سوی معاون سیما ابلاغ شده است كه برجسته‌ترین موضوع، رونق تولید بود كه به شبكه یك محول شد. بنابراین از این هفته برنامه تلویزیونی «ستاد پیگیری مشكلات تولید» در شبكه یك آغاز به كار می‌كند و مطالبات كارآفرینان و تولیدكنندگان را پیگیری خواهد كرد. این ستاد مجازی بعد از پیگیری، مشكلات را پردازش كرده و بعد پاسخ مسؤولان را هم دریافت می‌كند. این برنامه ده دقیقه‌ای ذیل برنامه پایش است.
وی در بخشی دیگر از این نشست، خبر از برگزاری جشنواره كارآفرینی داد و گفت: جشنواره كارآفرینی سیما دومین رویكرد و سوژه‌ای است كه در حوزه كسب و كارهای نوپا راه‌اندازی می‌شود. تا به امروز حدود شش میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به این جشنواره رسیده است كه سعی می‌كنیم آن را بیشتر كنیم. ما به صورت وام، مبالغی را به طرح‌هایی كه به این جشنواره ارائه شوند و توجیه علمی داشته باشند، اهدا می‌كنیم.
این مدیر شبكه عنوان كرد: علاوه بر آن برنامه اتاق‌های گفت‌وگوی اقتصادی هم مهیا شده است تا سرمایه‌گذاران و كارآفرینان بتوانند با یكدیگر به گفت‌وگو بپردازند. همچنین برنامه‌ای داریم كه طی آن افرادی را به عنوان قهرمانان تولید معرفی می‌كنیم. همچنین ما در حوزه تولیدات محصولات كشاورزی و دامپروری قصد داریم تمركز بیشتری داشته باشیم و دراین حوزه ركورددارترین افراد را معرفی كنیم تا از این طریق ایجاد انگیزه در میان كسانی كه می‌خواهند وارد این عرصه شوند، داشته باشیم.



مسابقات هیجان انگیز شبكه یك
مسابقات تلویزیونی یكی از ژانرهای پر طرفدار است كه مخاطبان خاص خودش را دارد. از جوان گرفته تا میانسال، همه علاقه‌مند به دنبال كردن مسابقات تلویزیونی هستند، حتی مسابقات منجر به رقابت بیشتر میان شركت‌كنندگان هم می‌شود و انگیزه‌شان برای ادامه كار افزایش می‌یابد. شبكه یك هم در این راستا تصمیم گرفته تا مسابقات متنوعی را برای پخش آماده كند.
البته هنوز مسابقات در مرحله طراحی و انتخاب مجری قرار دارد و به محض انتخاب شدن مجری، تكلیف مسابقات هم مشخص خواهد شد. مدیر شبكه یك اعلام كرد كه قرار است مسابقاتی همچون بزن یك و سبقت تولید شود كه حتما می‌تواند نظر مخاطبان این شبكه را تامین كند.


از مدرسه موش‌ها تا مدرسه دوستان!
وقتی نام مرضیه برومند به زبان می‌آید، ناخودآگاه در ذهن هر فردی یك عالم عروسك شكل می‌گیرد، عروسك‌هایی كه هر كدام دوست داشتنی هستند و كلی خاطرات كودكی‌مان در دل آنها نهفته است. تعدادی از این عروسك‌ها هم موش‌های بانمكی بودند كه هركدام ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند. یكی تپل بود و همیشه گردو به دست و دیگری نارنجی بود و بسیار زودرنج و حساس. خلاصه در طول این سال‌ها برومند در كنار عروسك‌های رنگارنگ و قصه‌های شیرین، موش‌های زیادی هم برای ما خلق كرده كه هر كدام شیرین و دوست‌داشتنی بودند. حال قرار است دوباره برومند به شبكه یك برگردد و با یك مجموعه دوست‌داشتنی دیگر به نام مدرسه دوستان، لحظات شیرینی را برای كودكان و حتی بزرگ‌ترها رقم بزند. مدیر شبكه یك هم اعلام كرد كه با مرضیه برومند به توافق رسیدند تا با ساخت مجموعه مدرسه دوستان، برنامه‌های عروسكی شبكه یك احیا شود. وی ادامه داد: برای بازگشت گروه كودك نیازمند برنامه‌های برند هستیم و ابتدا باید از احیای برنامه‌ها شروع كنیم تا بعد به احیای گروه كودك در شبكه برسیم.



پاییز تنهایی جیرانی سر رسید
فریدون جیرانی از آن دست مطبوعاتی‌هاست كه بعد از مدتی وارد عرصه سینما شد و كارگردانی فیلم‌های سینمایی را شروع كرد. البته او تا به امروز فیلم‌های جنجالی زیاد ساخته كه بعد از اكران نه‌تنها نقل حرف‌های مردم شده، بلكه مرتب تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را هم به خودش اختصاص داده است كه در این باره می‌توان به فیلم‌های قرمز، شام آخر و ... اشاره كرد.
جیرانی دو سریال تلویزیونی هم با نام‌های تعبیر وارونه یك رویا و مرگ تدریجی یك رویا ساخته كه با اقبال مردم رو‌به‌رو شده است. البته مخاطبان سینما او را به عنوان مجری برنامه هفت هم می‌شناسند كه مدتی اجرای این برنامه را به عهده داشت. حال او دوباره تصمیم گرفته سریال تازه‌ای را برای شبكه یك بسازد كه به گفته مدیر شبكه یك نام سریال جدیدش پاییز تنهایی است كه تهیه‌كنندگی آن را رحمان سیفی‌آزاد به عهده دارد.
زین‌العابدین اعلام كرد سریال‌های پس از آزادی به كارگردانی محمد باشه آهنگر، محكومین 2 به تهیه‌كنندگی بهروز مفید، دردانه‌های خلیج فارس به تهیه‌كنندگی سعید بشیری و مجموعه طنز چند راه با نام سابق زیر همكف از كارهای آماده شبكه یك هستند كه امسال و سال آینده روی آنتن می‌روند.


87 متر از شبكه یك
كیانوش عیاری پس از سال‌ها به قاب جادو بازگشت و سریال «87 متر» با كارگردانی او مقابل دوربین رفت، اما چند روز پیش خبر آمد ساخت ادامه این مجموعه به دلیل مشكل بودجه متوقف شده است. حالا مدیر شبكه یك سیما در مورد سرنوشت این سریال می‌گوید: بودجه سریال‌ها در سیمافیلم برآورد می‌شود. در یك سال گذشته مشكلاتی داشتیم و كار عیاری مدتی متوقف شد كه البته حدود ۷۰ درصد از آن تصویربرداری شده است و در چند روز آینده مشكل بودجه حل می‌شود. توقف و تعطیل شدن سریال برای دو طرف ضرر دارد و ما متاسف هستیم چنین خسارت‌هایی پیش می‌آید. داستان ۸۷ متر از این قرار است: علیرضا پوردورانی همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یك فروشنده به نام فرج ناصری می‌خرند اما روز اسباب‌كشی متوجه می‌شوند خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. هسته اصلی این سریال به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالكیت منزل برمی‌گردد. علی دهكردی، مهران رجبی، فریبا كامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، سونیا سنجری، سلیمه رنگزن، ملیكا نصیری، رضا مسعودی، غزل شجاعی، الهه خادمی، عرفان آصفی، علی طالب‌لو، مهدی دانایی‌مقدم، سلمان خطی، نیما نوری‌زاده و عادله دائم‌پناه از بازیگران «۸۷ متر» هستند.



آیا باز هم چهره برتر در فرمول یك معرفی می‌شود؟
ممكن است این سؤال برایتان شكل بگیرد كه با شروع فصل جدید برنامه فرمول یك از هفته گذشته، آیا باز هم این برنامه همچون سال گذشته چهره مردمی را معرفی می‌كند یا نه؟ زیرا سال گذشته این برنامه میزبان مهمانانی از جنس‌های متفاوت بود. مهمانانی كه فقط چهره معروف و مسؤول نبودند، بلكه از دل خود مردم انتخاب و به برنامه دعوت می‌شدند. آدم‌هایی معمولی، اما با قصه‌های شنیدنی.
حال باید به این سؤال پاسخ مثبت داد كه باز هم قرار است این برنامه از چهره‌های مردمی دعوت كند و باز هم چهره برتر مردمی معرفی شود. سال گذشته 11 چهره مردمی معرفی شدند و مردم باید رای می‌دادند كه كدام یك از این افراد چهره مردمی تر بود. رقابت بسیار نزدیك و سازنده بود و در نهایت نرگس كلباسی با كسب بالاترین رای به عنوان چهره برتر سال 97 معرفی شد.
نرگس كلباسی از چهره‌های اجتماعی‌ زندگی‌اش را وقف كرمانشاه كرد و از زمان زلزله در آنجا زندگی می‌كرد تا به نارسایی‌های موجود در منطقه رسیدگی كند. كلباسی كه پیشتر او را برای فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش در هندوستان می‌شناختیم، پویشی با‌عنوان «جشن ۵ هزار تومانی» راه‌اندازی كرد و با كمك‌های مردمی جمع شده برای مردم كرمانشاه خانه ساخت.
كلباسی متولد اول فروردین ۱۳۶۷ و نوه‌ مرحوم شیخ فخرالدین كلباسی اشتری، از روحانیون مشهور اصفهان است. حال شبكه یك قرار است امسال هم در فصل جدید برنامه فرمول یك چهره مردمی را معرفی كند. به گفته مدیر شبكه یك، نوروز 99 هم این رویكرد در برنامه فرمول یك اجرایی می‌شوند و مهمانان برنامه كاندیدای چهره مردمی سال هستند.



پایتخت 6، نوروز 99
اواخر سال گذشته بود كه اعلام شد سیروس مقدم به همراه محسن تنابنده، الهام غفوری، خشایار الوند و ... دست به كار شدند تا با فیلم سینمایی پایتخت، سفره عید مردم را رنگین و خندان كنند. بعد از انتشار این خبر، خشایار الوند به شكل جدی‌تر عزم جزم كرد تا یك فیلمنامه جذاب و بانمك بنویسد. در حالی كه او بخشی از فیلمنامه را نوشته بود و حالش هم مساعد بود، اما خیلی ناگهانی به علت ایست قلبی، جامعه هنری را سیاهپوش كرد. فوت او باعث شد كه همه چیز به هم بخورد، حتی دیگر پایتختی‌ها دل و دماغ كار كردن نداشتند، به همین دلیل تولید این فیلم سینمایی متوقف شد. بعد از مدتی خبر آمد كه قرار است سریال پایتخت 6 ساخته شود. تا این‌كه مدیر شبكه یك در نشست خبری به طور قطعی خبر داد كه قرار است پایتخت 6 برای نوروز 99 آماده شود و در حال حاضر دوستان در حال نگارش این مجموعه تلویزیونی هستند.



الف ویژه از سر گرفته می‌شود
قرار بود سریال الف ویژه را محمدرضا هنرمند كارگردانی و زینب تقوایی تهیه‌ كند اما در نهایت كمال تبریزی كارگردانی كار را به عهده گرفت و با تغییراتی، بخش‌هایی از این سریال را مقابل دوربین برد. الف ویژه اما در همان ابتدا و در بازبینی‎های اولیه و با نظر مدیران نیازمند تغییر و ملاحظاتی شد كه همین مساله كار را متوقف و نگارش مجدد را آغاز كرد.  زین‌العابدین همچنین درباره این سریال كه مدتی به كارگردانی كمال تبریزی وارد مرحله تصویربرداری و بعد متوقف شد، گفت: مسائل تولیدی این سریال از شبكه یك به سیمافیلم منتقل شده است. بازنویسی فیلمنامه انجام شده است و باقی مراحل باید از طریق سیمافیلم اطلاع‌رسانی شود.



چه خبر از طرح درآمد در فراغت؟!
به گفته مدیر شبكه یك سیما، برنامه خانواده شبكه یك هم با رویكرد رونق تولید پخش می‌شود و طرحی به نام درآمد در فراغت را شروع كرده است. در این بخش علاوه بر این‌كه آموزش به خانواده‌ها داده می‌شود، قرار است با همكاری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری بازار اشتغال هم برای خانواده‌ها فراهم شود تا در غرفه‌هایی كه برگزار می‌شود، محصولاتشان را بفروشند. همچنین پخش فصل جدید برنامه «دستپخت» از هفته پیش آغاز شده و رویكرد آن از سرگرمی به سمت آموزش هم رفته كه پایان امسال قرار است آشپزهای جدیدی را به جامعه معرفی كند. مدیر شبكه یك با اشاره به تغییراتی در بخش شبانگاهی شبكه تصریح كرد: در شبكه یك تا حد زیادی با محدودیت جدول پخش  مواجه هستیم و طبیعتا برنامه‌ریزی برای شبكه به طمانینه بیشتری نیاز دارد. با این حال در آخرین تغییرات در باكس شبانگاهی تغییراتی انجام دادیم و امیدواریم با تامین منابع مالی ساخت برنامه برای این باكس به سرانجام برسد.



ایرانگرد هم نوروز می‌آید
ممكن است این سؤال برای مخاطبان شبكه یك شكل بگیرد كه چه خبر از جواد قارایی و آیا قرار است باز هم مجموعه پر مخاطب ایرانگرد را تماشا كنند یا نه؟ كه مدیر شبكه یك درباره مستند «ایرانگرد» ساخته جواد قارایی توضیح داد: مستند اصلی ایرانگرد سال ۱۴۰۰ پخش می‌شود، اما قارایی تصاویری دارد كه احتمالا در قالب مستند برای نوروز ۹۹ روی آنتن خواهد رفت. همچنین دو مستند با موضوع گردشگری و طبیعت گردی در دستور كار داریم كه كارهایی از ایمان گودرزی و اخوان است.



ادامه ماجرای جناب «نون خ»
سریال نون خ نوروز امسال از شبكه یك سیما پخش شد و حالا مدیر شبكه یك اعلام كرده كه قرار است فصل دوم آن برای ماه رمضان این شبكه تولید شود. این سریال به كارگردانی سعید آقاخانی و به قلم امیر وفایی طنز اجتماعی بود كه قصه نورالدین خانزاده، صاحب یك كارگاه فرآوری تخمه آفتاب‌گردان را روایت می‌كرد. او حاصل کشت كشاورزان هم‌محله‌ای‌اش را به شخصی ساكن تهران به نام میرزایی فروخته‌است تا او این محصولات را در كشور تركیه به فروش برساند.
در همین حین، خبر می‌رسد میرزایی از دنیا رفته‌ و كشاورزان هر یك به نحوی سعی می‌كنند پول محصولاتی را كه به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین اما از اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌ و... .
در این سریال سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، نعیمه نظام‌دوست، فریده سپاه‌منصور، علی صالحی و... بازی می‌كردند اما هنوز بازیگران و قصه فصل دوم این سریال اعلام نشده است .