چگونه جراح مغز و اعصاب خود را انتخاب كنم؟

چگونه جراح مغز و اعصاب خود را انتخاب كنم؟

احتمالا در نزدیكان شما كسانی بوده‌اند كه به دلیل بیماری‌های مربوط به جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، بهترین جراح مغز و اعصاب را برای سپردن درمان بیماری خود به او در هر كجا جست‌وجو می‌كرده‌اند. اما به صورت واقع‌بینانه، بیماری كه در حال حاضر نیازمند مشورت و جراحی است چطور می‌تواند تصمیم صحیحی در مورد انتخاب خود داشته باشد؟
برای بیماری كه براثر تصادف دچار خونریزی مغزی و شكستگی وسیع جمجمه شده است، هر تعللی ممكن است مخاطره جانی داشته باشد و در اولین زمان ممكن و توسط در دسترس‌ترین جراح باید عمل جراحی برای نجات بیمار صورت گیرد.
اما در شرایط غیراورژانس چطور؟ نقش سابقه كاری و تجربه در پزشكی و طبابت شناخته شده است. قطعا انجام موفق جراحی‌های پیچیده به چند سال تجربه كاری زیر سایه افراد با تجربه‌تر برای عملكرد صحیح و تصمیم به موقع در زمان‌های بحرانی عمل نیاز دارد. از سوی دیگر، گرچه فناوری هم بخش جدایی ناپذیر رشته‌ای مثل جراحی مغز و اعصاب است، ولی استفاده از ‌فناوری‌های جدید مثل آندوسكوپ، لیزر و مشابه آن بدون داشتن تجربه كافی و صرف اتكا به ابزارها و گاهی تبلیغات اغواگرانه، قسمت‌های مسموم بهره‌گیری از فناوری  هستند و در كنار هم قرارگیری فناوری‌های نوین و تجربه استفاده درست از آنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است.
پرس‌و‌جو از اقوام و دوستان درباره تجربه آنها در درمان بیماری‌شان دید كلی اولیه در مورد پزشكان معالجشان در اختیار قرار می‌دهد كه به‌طور قطع از تبلیغات اینترنتی و مجازی در و‌بگاه‌ها و شبكه‌های اجتماعی قابل اعتمادتر هستند، زیرا تبلیغات دنیای مجازی ممكن است ارائه‌دهنده اطلاعات مجازی باشند.
جدا از تمام موارد مذكور، معیار بسیار مهم دیگر حس همدردی، آرامش و امیدی است كه جراح در ملاقات با بیمار به او منتقل می‌كند. اگر قرار است پزشكی به عنوان جراح شما مورد اعتماد باشد لازم است با شما در مورد بیماری، روند درمان و حتی عوارض احتمالی صحبت كند تا با خیال راحت درمان بیماری خود را با تمام پستی‌ها و بلندی‌ها به او بسپارید. پاسخگویی به سؤالات و مشكلات شما پس از جراحی هم مهم و ضروری است،  زیرا درمان موفق فقط شامل چند ساعت عمل جراحی در اتاق عمل نبوده و روندی است كه از ملاقات اولیه آغاز می‌شود و تا بعد از عمل و در دوره نقاهت و پس از آن هم ادامه می‌یابد.