قرار نبود به تیم دیگری غیر از پــــرسپـولیس بروم

وحید امیری: همه به من لطف داشتند اما دلم در پرسپولیس بود

قرار نبود به تیم دیگری غیر از پــــرسپـولیس بروم

وحید امیری به پرسپولیس اضافه شد و روز یكشنبه به اردوی سرخپوشان رفت. ماجرای جذب دوباره وحید در نوع خود جالب است. این بازیكن در فصل گذشته، انتخاب عجیبی داشت و به قصد لژیونر شدن، به باشگاه ترابوزان اسپور رفت، اما شخصیت آرام و بی حاشیه این بازیكن اجازه نداد تا وارد مبارزه با سایر مهاجمان این تیم تركیه‌ای برای رسیدن به تركیب اصلی شود. از این‌رو، فصل را با نیمكت‌نشینی و گاهی سكونشینی دنبال كرد. در پایان فصل، رضایتنامه‌اش را گرفت و به ایران برگشت. در همین مدت، باشگاه‌های تراكتور تبریز و سپاهان اصفهان با وكیل امیری وارد بحث و مذاكره شدند، اما اتفاقی كه پیش‌بینی می‌شد، رقم خورد و وحید سر از پرسپولیس در آورد. در اردوی تركیه، با امیری تماس گرفتیم كه می‌خوانید:

 دوباره به تیمی كه نسبت به آن علاقه نشان می‌دادی، اضافه شدی.
 بله خدا را شكر كه بار دیگر توانستم شانس حضور در پرسپولیس را پیدا كنم. رواقعا از ته دل خوشحالم.
 چرا پرسپولیس را ترك كردی؟
من در شرایط خاصی قرار داشتم و می‌خواستم لژیونر شوم به همین دلیل تصمیم گرفتم  از پرسپولیس بروم. البته در تمام این مدت مورد لطف و محبت هواداران قرار گرفتم. آنها شرایط مرا درك كردند و می‌دانستند هر جا باشم، دلم در پرسپولیس است.
 در این مدت به لحاظ فوتبالی و درآمدی، شرایط خوبی داشتی؟
فضای كاری من تغییر كرده بود. قرارداد خوبی داشتم و در لیگ تركیه هم فوتبال بازی كردم. در این فصل حتی 3 گل هم برای تیمم به ثمر رساندم و یك پاس گل دادم. خیلی هم بد نبود اما حالا در خدمت پرسپولیس هستم و امیدوارم سال‌های خوبی را در كنار این تیم تجربه كنم.
 فكر می‌كنی هواداران بابت جدایی ات ناراحت باشند؟
امیدوارم كه این‌طور نباشد، چون آنها هم می‌دانستند مجبور به جدایی هستم. دوست داشتم باز هم بمانم و به‌خصوص در فصل قبل، تیم محبوبم را همراهی كنم ولی برخی مسائل دست‌به‌دست هم داد تا به لیگ تركیه بروم. همه اینها برای بازیكنی مثل من، تجربه بود.

 گفته می‌شد از باشگاه سپاهان و تراكتور هم پیشنهاد داشتی. این موضوع را تایید می‌كنی؟
بله آنها هم به من لطف داشتند و پیشنهاد دادند. البته باشگاه سپاهان مستقیما با مدیران باشگاه ترابزون نامه‌نگاری كردند تا مرا به خدمت بگیرند. حالا كه همه چیز تمام شده، دوست ندارم در مورد گذشته حرف بزنم. فقط این را می‌گویم كه همه به من لطف داشتند، ولی می‌دانستند دلم در پرسپولیس است و می‌خواهم به این تیم برگردم.

 در مذاكره با مسؤولان باشگاه‌های دیگر هم این موضوع را می‌گفتی؟
همان‌طور كه گفتم علاقه‌ای به صحبت در مورد این موضوع ندارم، ولی قرار نبود به تیم دیگری غیر از پرسپولیس بروم. من خیلی صبر كردم تا بالاخره پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به دستم رسید و به محض آن كه این پیشنهاد را گرفتم، با باشگاه مذاكره كردم. در همان شروع مذاكرات هم شرایط به‌گونه‌ای بود كه به پرسپولیس برگردم. از مدیریت باشگاه پرسپولیس هم تشكر می‌كنم كه فرصت دوباره به من داد تا به این باشگاه برگردم و برای هواداران بازی كنم. هدف‌های زیادی در سرم دارم و امیدوارم بتوانم بار دیگر با پرسپولیس به مقام قهرمانی در لیگ برسم.

 وضعیت اردوی تركیه چطور است؟
فعلا همه چیز به خوبی پیش می‌رود و ما هیچ مشكلی نداریم. كمپ بسیار خوب و مجهزی برای باشگاه در نظر گرفته شده و امكانات خوبی در اختیار پرسپولیس است. از این امكانات باید بهترین بهره را ببریم. با توجه به این‌كه در تركیه فوتبال بازی كردم از امكانات این كشور كاملا آگاهم و می‌دانم كمپ كاراتپه یكی از بهترین كمپ‌ها است. هتل گرین پارك نیز شرایط خوب و آرامی دارد. ما از استانبول كمی دور هستیم، اما اردو به‌خوبی پیش می‌رود. وقتی به اردو اضافه شدم، مورد استقبال بازیكنان قرار گرفتم و همه بابت بازگشت به پرسپولیس به من تبریك گفتند.

 تمرینات گابریل كالدرون را چطور ارزیابی می‌كنی؟
او یك مربی باتجربه و حرفه‌ای است كه برای كسب موفقیت به پرسپولیس آمده است. متوجه شدم تمرینات را با وسواس و حوصله زیادی طراحی كرده و برای هر بازیكنی یك وظیفه جدا تعریف می‌كند. ما دوران بسیار خوبی با برانكو داشتیم و دو فصل با این مربی به مقام قهرمانی رسیدم. بعد هم كه به تركیه رفتم اما در برگشت می‌بینم كالدرون نیز مثل برانكو به دنبال بهترین مدل آماده‌سازی است و می‌خواهد در پرسپولیس نتیجه بگیرد.
​​​​​​​
 فكر می‌كنی پرسپولیس در این فصل بتواند كارهای بزرگی انجام بدهد؟
صددرصد همین‌طور است. برای آن كه انگیزه‌هایمان را ثابت كنیم، دور هم جمع شده‌ایم و بار دیگر برای كسب قهرمانی می‌جنگیم. تیم بسیار خوب و قدرتمندی داریم و با كسب چند پیروزی، قدرت‌مان را نشان می‌دهیم. برای همه تیم‌ها احترام قائل هستم، اما پرسپولیس باز هم می‌خواهد همه جام‌ها را به دست بیاورد.