مسیر تحول «جام جم» باقوت ادامه می یابد

مسیر تحول «جام جم» باقوت ادامه می یابد

تلاش برای  نوآوری، ایجاد تحول و بهبود شرایط، یکی از پایه‌های اساسی پویایی و بالندگی فردی و جمعی است که اهمیت و ضرورت آن در وضعیت کنونی مجموعه‌های فرهنگی و رسانه ای - از رسانه‌های سنتی تا رسانه ملی و رسانه‌های نوین - به‌خصوص روزنامه ها و رسانه‌های مکتوب بیش از پیش نمایان شده است. وضعیتی که بخشی از آن ناشی از تمایل ضمنی اهالی رسانه و مدیران آنها به استفاده از شیوه‌های مرسوم و عادت‌های تکراری بوده و نتیجه آن نیز عقب ماندگی مشهود رسانه ها از تغییرات محیطی و زیستن در سال‌ها و دهه‌های گذشته رسانه ای است.
روزنامه جام جم با خانواده گسترده ای از مخاطبان فراگیر در سراسر ایران، حدود 20 سال است درکنار شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون رسانه ملی، دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی مردم و افکار عمومی را به شکلی حرفه ای در قالب رسانه مکتوب منتشر می‌کند. برای اینجانب توفیق بود که با کمک همکاران پرتلاش روزنامه  و همراهی مخاطبان گرانقدر، راهبرد تحول را در این مسیر پرفراز و نشیب از سال 1396 تا کنون دنبال کنیم. در این مدت جام جم به سمت نوآوری و پویایی حرکت کرد و با هدف ارتقاء و بهبود ارتباط و تعامل با مخاطبان به نوسازی در محتوا و شکل انتشار مطالب پرداخت. از تغییرات اساسی در طراحی صفحات، قلم، گرافیک و نمادهای بصری تا هویت بخشی و تغییر در شیوه تنظیم محتوا و نگارش مطالب و تیترها، از مسأله محوری و خلاقیت در یافتن سوژه‌های جذاب تا عبور از سطح خبر و اولویت دادن به تبیین و تحلیل و گزارش‌های موضوعی و میدانی، از اراده و تلاش برای ارائه جذاب مفاهیم ارزشی، معارف اسلامی و انقلابی و عمق بخشیدن به محتوای مطالب تا شفافیت و صراحت در عناوین و تیترها، از تقویت بخش‌های رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی روزنامه تا تحول در ضمائم و راه اندازی ضمیمه موضوعی کتاب و داستان، از ابتکار در شیوه‌های توزیع تا فعالیت چشمگیر و شتابنده در بسترهای متعدد و متنوع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و... حلقه‌های پیوسته ای از زنجیره تحول روزنامه جام جم در عصر رسانه‌های فرانوست که به لطف و عنایت الهی پیاده‌سازی شده است.
 اما حلقه تکمیلی این ابتکارات برای ادامه مسیر تحول و مدیریت چالش‌های آینده روزنامه، نیازمند برخی تغییرات ساختاری بود و وقت آن رسیده تا یکی دیگر از اعضای حرفه ای خانواده جام‌جم، این مسؤولیت خطیر را برعهده گرفته و با قوت بیشتری ادامه دهند. ضمن تشکر از همکاران گرامی روزنامه و پوزش از مخاطبان بابت قصور و کاستی، از خداوند منّان توفیق بیش از پیش روزنامه جام‌جم و مدیرمسؤول جدید آن را در مسیر تحول و ارتقای کمی و کیفی مسألت می‌نمایم. اللّهم تقبّل منّی الیسیر و اعفُ عنّی الکثیر، برحمتک یا ارحم الرّاحمین.