اعتراف پمپئو به اثرگذاری ایران بر افكارعمومی آمریكا

اعتراف پمپئو به اثرگذاری ایران بر افكارعمومی آمریكا

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در واكنش به اظهارات وزیر خارجه آمریكا درباره محدودیت ظریف در جریان سفر به نیویورك اظهار كرد: پمپئو اعتراف كرد نگران تاثیرگذاری سفرهای كاری ظریف بر افكار عمومی آمریكا و جهان است.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه كشورمان افزود: قطعا اعمال محدودیت حضور در برخی خیابان‌های نیویورك تاثیری در برنامه‌های كاری ظریف ندارد.
به گزارش واشنگتن‌پست، مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا درباره سفر ظریف به نیویورك گفته بود: ما براساس وظایفی كه به موجب قوانین سازمان ملل داریم به ظریف و هیات همراهش ویزا و اجازه سفر به نیویورك داده‌ایم. اما باید بگویم رفت و آمد آنها در نیویورك به‌شدت محدودیت دارد.
پمپئو در ادامه این گفت‌وگو اظهار كرد اگر به او پیشنهاد حضور در تلویزیون ایران داده شود، آن را خواهد پذیرفت، چرا كه ظریف نیز چنین فرصتی داشته است.
پمپئو در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور ایران مبنی بر این‌كه تهران در صورتی با واشنگتن مذاكره خواهد كرد كه تحریم‌های ایران لغو شود، گفت: این مشابه همان پیشنهادی است كه به جان كری و رئیس‌جمهور اوباما ارائه شده بود.
این مقام آمریكایی بیان كرد: ترامپ تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ می‌كند اما این، همان مسیری است كه دولت قبلی نیز طی كرد و منجر به برجام شد. توافقی كه این دولت، رئیس جمهور ترامپ و خود من معتقدیم یك فاجعه بود.