از مدال‌هایم راضی هستم  اما از ركوردهایم نه!

الهام حسینی: تلاشم را بیشتر می‌كنم تا لایق عنوان بهترین باشم

از مدال‌هایم راضی هستم اما از ركوردهایم نه!

دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری بانوان كشور، با قهرمانی تیم لرستان در بخش بزرگسالان به پایان رسید و سیده‌الهام حسینی نیز برای دومین سال متوالی توانست عنوان بهترین وزنه‌بردار مسابقات را به دست بیاورد. اگرچه وزنه‌برداری بانوان هنوز در مسیر كسب نخستین مدال آسیایی‌اش حركت می‌كند، اما خیلی‌ها سیده الهام حسینی را شاخص‌ترین وزنه‌بردار حال حاضر وزنه‌برداری بانوان می‌دانند. كسی كه همین دو هفته پیش به عنوان نماینده ورزشكاران زن، در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری حضور داشت و در كنار سهراب مرادی و سعید علی‌حسینی، رای خود را به نمایندگی از همه دختران وزنه‌بردار به صندوق انداخت. با این وزنه‌بردار لرستانی، پس از قهرمانی تیمش و همین‌طور معرفی به عنوان بهترین وزنه‌بردار مسابقات، گفت‌وگوی كوتاهی انجام دادیم كه در ادامه می‌آید.

مطابق انتظار قهرمان دسته 71 كیلوگرم شدی. از وزنه‌هایی كه زدی راضی هستی؟
از سه مدال طلایی كه به دست آوردم راضی هستم اما ركوردهایی كه زدم راضی‌كننده نبود.
 شما به ركورد مجموع 181 كیلوگرم رسیدی كه 5 كیلوگرم از ركوردت در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم بیشتر بود. در تمرینات چه وزنه‌هایی را زده بودی؟
من در تمرینات ۸۷ كیلوگرم در یكضرب و ۱۰۷ كیلوگرم در دوضرب وزنه زده بودم اما در اصفهان با توجه به این‌كه شرایط زیاد مساعد نبود، متاسفانه 9 كیلوگرم در یكضرب و
 4 كیلوگرم در دوضرب، كاهش ركورد داشتم.
 منظور  از شرایط نامساعد چیست؟
گرمای هوا و كیفیت غذا در اصفهان برای من و خیلی‌های دیگر مشكل‌ساز شده بود. خود من در همین چند روز نزدیك به 5/1 كیلو وزن از دست دادم كه خب، روی ركوردهایم بی‌تاثیر نبود.
با این حال بار دیگر به‌عنوان بهترین وزنه‌بردار مسابقات معرفی شدی. چه احساسی داری؟
 خیلی خوشحال هستم كه به لطف خدا توانستم وزنه‌بردار برتر مسابقات قهرمانی كشور شوم. این‌كه در هر دو دوره من به‌عنوان بهترین وزنه‌بردار ایران معرفی شدم طبیعتا كارم را سخت‌تر می‌كند، چراكه توقعات را از من بالا برده است. حالا هر روز تلاشم را بیشتر می‌كنم تا لایق عنوان بهترین وزنه‌بردار باشم.
 به لحاظ كیفی سطح برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بانوان كشور را چطور ارزیابی می‌كنی؟
فارغ از شرایط میزبانی، دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی كشور از نظر كیفیت برگزاری مسابقات و ركوردهای ورزشكاران شركت‌كننده به نسبت سال اول خیلی بهتر بود و امیدوارم در سال‌های آینده هم این روند رو به پیشرفت
حفظ شود.
مهم‌ترین مسابقه بعدی رقابت‌های جهانی تایلند است و قرار شده تیم ملی بانوان ایران نیز برای نخستین بار در این مسابقات شركت كند. چه برنامه‌ای برای حضور در رقابت‌های جهانی داری؟
مسابقات جهانی تایلند چون حكم یكی از مراحل اصلی گزینشی المپیك را دارد با حضور همه مدعیان جهانی برگزار می‌شود و قطعا سطح كیفی بالایی خواهد داشت. اگر كادر فنی صلاح دانست و من در تركیب تیم قرار گرفتم، با توجه به زمان باقی مانده ان‌شاءا... با یك برنامه‌ریزی درست باید تلاش كنم ركوردهایم را افزایش دهم تا در اولین تجربه جهانی بانوان وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی، بتوانم وزنه‌هایی در خور شان مسابقات جهانی بزنم.
من و سایر نفرات، اگر بتوانیم، بهترین ركوردهای شخصی مان را در تایلند بزنیم، قابل قبول خواهد بود.