اینجا رئیس مائیم، افتاد؟!

توقیف و بازرسی نفتكش‌های انگلیسی توسط ایران، بازتاب‌های جالبی در فضای مجازی داشت

اینجا رئیس مائیم، افتاد؟!

حتی اگر اهل سیاست و دیدن و شنیدن اخبار هم نباشید، نمی‌شود پایتان را در یكی از فضاهایی كه به نام دنیای مجازی، این روزها ادامه همین دنیای واقعی ما شده‌اند بگذارید و خبر توقیف نفتكش انگلیسی را در آب‌های ایران ندیده باشید. البته از آنجا كه این ماجرا برای سومین بار است كه اتفاق می‌افتد، شاید دیگر خبر آن چندان برایمان تازگی نداشته باشد، اما به هرحال اهمیت آن انكارناپذیر است و نمی‌شود ساده از كنارش گذشت. تا این لحظه هم واكنش‌ها و برخوردهای مختلفی در سراسر دنیا به این اقدام شده است؛ حركتی كه به دنبال شكستن قوانین و انتقال سوخت قاچاق توسط نفتكش انگلیسی اتفاق افتاد. در این بین به لطف فضاها و شبكه‌های مختلف و البته روحیه خلاق و شاد مردم كشورمان، اغلب رخدادهای روز در شكل و شمایل متفاوت از اخبار جدی كه این‌طرف و آن‌طرف در رسانه‌ها اعلام می‌شود منعكس و به آن پرداخته می‌شود. برای این جریان فرقی نمی‌كند داستان از چه قرار باشد، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی یا هر مساله دیگری كه در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد. این خلاقیت تمام‌نشدنی این بار به نام نفتكش‌ها وارد عمل شده و جریانی را به‌راه انداخته‌اند كه مرور آن لطف خودش را دارد.

بعد از انتشار خبر این توقیف همه دست به كار شدند و درباره آن صحبت‌های مختلفی را مطرح كردند. اینستاگرام و توییتر جزو پیشروهای انواع واكنش‌ها به این خبر هستند تا جایی كه با یك دور چرخیدن در هركدام از آنها می‌توانید با سلاطین جمله‌های قصار روبه‌رو شوید.
ملکه وارد می‌شود
در اینستاگرام كه دنیای عكس و متن است، برخی از كاربران با تیتر نفتكش دزدان دریایی ملكه از لحظه توقیف این كشتی عكس و یا فیلم منتشر كردند. در این بین تیترها و جمله‌های مختلفی ضمیمه عكس نفتكش انگلیسی شد.
 یكی از كاربران نوشته بود: «سه تا سه تا میگیریم، دوران بزن، در رو»، در یك پست دیگر هم با انتشار عكسی از ملكه انگلیس به نقل از او تیتر زده شد بود كه «منم بگیرید، خلاص!» در ادامه هم ملكه كه گویا دلش برای ایران آمدن تنگ شده، با لهجه انگلیسی، مشهدی می‌گوید: «ننه، میگم شما كه بگیر بگیر راه انداختید، خو یهوو منم بگیرید، چطوو میشه؟»
این نقل قول‌ها از ملكه در قالب دابسمش و كلیپ جزو پربازدیدترین پست‌های نفتكشی اینستاگرام بودند. در كنار اینها یكی عكس این ماجرا را با تیتر «پایان یتیم‌خانه ایران» منتشر كرد و كاربر دیگری بازهم به سراغ ملكه رفت و به نقل از او نوشت «اینو نبرید، یادگار شوهرمه»
خلافی نفتکش و بقیه ماجرا
خانوم ملكه كه انگار دستبردار نیست در پست دیگری سراغ پیشنهاد پرداخت جریمه می‌رود، او در این پست كه توسط یكی از كاربران منتشر شده، در حالی كه سخت مشغول فكر كردن است، می‌گوید: «خلافی این نفتكش چه قدر بود؟»
در بین همه اینها حشمت فردوس هم با آن تیكه معروفش در سریال ستایش وارد عمل شد و یكی از كاربران با انتشار عكس او نوشت: «اینجا رئیس ماییم، افتاااد؟!»
خلاصه كه بازار این پست‌ها و هشتگ‌های پرشور و حال همچنان در این فضا داغ است و مردم خوش‌ذوقمان كم نگذاشتند. در ادامه بد نیست سری هم به توییتر، خانه جمله‌های طلایی بزنیم.
 اینجا هم مردم سنگر را ترك نكردند و درفشانی‌ها ادامه دارد. ملكه انگلیس باز هم نقل محافل است، ولی این بار تنها نیست، او در توییت یكی از كاربران سراغ عروسش رفته و می‌گوید «هرچی می‌كشیم از قدم نحس این عفریته‌اس! از وقتی پاشو گذاشته تو این كاخ؛ نه نخست‌وزیر درست درمون داشتیم نه اقتصاد خوب، نفتكشامونم كه یكی یكی دارن میبرن.»
«اصلا هم درد نداشت» با هشتگ نفتكش انگلیسی در كنار عكس گریان خانوم ملكه، یكی دیگر از جمله‌های قصار این فضا بود. در این بین از افاضات فضل ترامپ هم نمی‌شود گذشت، همان‌طور كه بعضی از كاربران در قالب او ظاهر شدند و حرف‌ها زدند.
یكی درباره خواب‌های آقای ترامپ نوشته بود«من خواب دیدم پهپاد ایرانو زدیم! چرا تعبیرش شد، ایران دو تا نفتكش انگلیسی رو توقیف كرد؟!»
همدردی ترامپ با خانم ملکه
ترامــــپ كــــــــــه او هم زخم خورده اقـــــدامــــــــات ایران است، این روزها در توییتر با ملكه همراه شده و از داشته‌های برباد رفته‌شان می‌گویند: «ملكه: نفتكش شما رو هم توقیف كردن؟؟؟؟
ترامپ: نه فقط پهپاد گلوبال هاوك ما رو زدن» اینها فقط گوشه‌ای از خلاقیت و هنرنمایی مردم بودند، داستانی كه حالاحالاها ادامه دارد.
 اما در كنار آنها امروز روزنامه‌ها هم با رنگ و بوی نفتكش انگلیس روی كیوسك رفتند به عنوان نمونه هفت صبح تیتر زد: «قلب جهان در تنگه هرمز» و روزنامه خراسان هم نوشت «توقیف كشتی انگلیسی»، البته كه به دلیل زمان انتشار این خبر فردا شاهد تیترها و جملات پربار بیشتری
خواهیم بود.
این داستان ادامه دارد.... .