بخشش قاتل پیرمرد قبل از اعدام

بخشش قاتل پیرمرد قبل از اعدام

مرد جوان كه بر سر معامله ملك پنج میلیاردتومانی یك پیرمرد را كشته بود، به شرط پرداخت دیه بخشیده شد. 
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، عصر 21 آذر سال 93 ، مرد جوانی با حضور در پلیس آگاهی تهران شكایتی مطرح كرد، مبنی بر این‌كه پدر 68 ساله‌اش ناپدید شده است. در جریان تحقیقات معلوم شد كه مرد گمشده ملك 1200 متری در سعادت‌آباد داشته كه قابل احداث نبوده، اما آن را با مرد 40 ساله‌ای معامله كرده است. قرار بود خریدار بعد از فروش فرش‌هایش، پنج میلیارد تومان بپردازد كه نپرداخته و خانواده مرد ناپدید شده به او مظنون هستند.
همزمان با تشكیل پرونده قضایی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با دستور محسن مدیرروستا، بازپرس وقت دادسرا، خریدار ملك به عنوان تنها مظنون بازداشت شد. او در تحقیقات با طرح ادعاهای متناقض مدعی شد؛ملك پیرمرد را وكالتی از او خریدم و یك چك ضمانت پنج میلیارد تومانی به او دادم. قرار شد بعد از فروش فرش‌ها پولش را بدهم. مدتی بعد كارشناس را برای بررسی احداث بنا روی زمین بردم كه گفت ملك روی تپه بوده و موقعیت مناسب ندارد. سر این موضوع با او درگیر شدم.  مرگ پیرمرد به خاطر تصادف بود و به خاطر ترس ، جسد را آتش زدم.
كارآگاهان همراه متهم به محل دفن جسد رفتند و بعد از جست‌وجو در آنجا با جسد سوخته رو‌به‌رو شدند. بعد از انتقال جسد به پزشكی قانونی معلوم شد او بر اثر خفگی به قتل رسیده و بعد جسدش به آتش كشیده شده است. 
پس از محاكمه، متهم به قصاص محكوم شد و با تایید حكم اعدامش در دیوان‌عالی كشور، در یك قدمی چوبه دار قرار گرفت.
سرانجام بعد از گذشت بیش از چهار سال از این جنایت توانست به شرط پرداخت دیه از خانواده مقتول رضایت بگیرد.