حکم مرگ برای وکیل دادگستری

حکم مرگ برای وکیل دادگستری

وكیل دادگستری كه متهم است با همدستی یك زن، شوهر وی را كشته، دیروز از سوی قضات دادگاه به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۱۳ آبان سال ۹۴ به دنبال كشته شدن محمدرضا 60 ساله در خانه‌اش در آجودانیه آغاز شد. شواهد نشان می‌داد مرد ثروتمند در شب تولد پسر خردسالش قربانی جنایت شده است. در نخستین گام از بررسی‌های پلیسی روشن شد محمدرضا به‌تازگی از همسرش جدا شده و همسرش برای گرفتن حضانت دختر ۱۳ ساله و پسر خردسالش با وی اختلاف داشته است. با افشای این ماجرا، همسر سابق محمدرضا به نام مهرنوش بازداشت شد و به طراحی نقشه جنایت خانوادگی با همدستی پدرش، دختر نوجوانش، یك وكیل دادگستری به نام احمد و دوست وی به نام حبیب اعتراف كرد .
زن ۳۸ ساله گفت: من و همسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم تا این‌كه شوهرم مرا طلاق داد. او حضانت فرزندانم را به من نمی‌داد. ماجرا را به پدرم گفتم و از او كمك خواستم. پدرم از وكیل دادگستری به نام احمد كه دوست او بود مشورت گرفت و احمد پیشنهاد قتل شوهرم را مطرح كرد. قرار بود پدرم در ازای كشتن شوهرم، ۳۰۰ میلیون تومان به احمد بدهد. دخترم آن روز خانه پدرش را ترك كرد و به من پیامك فرستاد. همان موقع احمد و دوستش حبیب طبق نقشه شبانه به خانه شوهرم رفتند و او را خفه كردند و من سند خانه شوهرم را در اختیار احمد گذاشتم و او توانست خانه شوهرم را به مبلغ دو میلیارد تومان با سند جعلی بفروشد. 
با اظهارات این زن احمد و حبیب بازداشت شدند . احمد 33ساله هم گفت: من وكیل دادگستری هستم. من و حبیب طبق نقشه وارد خانه محمدرضا شدیم. او به محض روبه‌رو شدن با ما شوكه شد كه من دستمال گردن او را باز كردم و دور گردنش پیچیدم و حبیب هم دهان و بینی او را با دستانش گرفت تا خفه شد.
حبیب اما مشاركت در قتل را نپذیرفت و ادعا كرد فقط همراه احمد بوده است.آنها در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستادند.
در آن جلسه احمد با رد اعترافات قبلی خود گفت: وقتی مهرنوش سند خانه شوهرش را به من داد آن را برایش فروختم، اما دستی در قتل نداشتم. حبیب نیز منكر جرمش شد.
پدر مهرنوش وقتی به اتهام معاونت در قتل روبه‌روی قضات ایستاد گفت: من كارخانه دار هستم و نیاز مالی نداشتم تا بخواهم به‌خاطر تصاحب اموال دامادم نقشه قتل او را بكشم. من هیچ انگیزه‌ای برای قتل داماد سابقم نداشتم و بی گناهم.
مهرنوش نیز منكر دست داشتن و اطلاع از قتل شوهرش شد و گفت: دلیلی برای قتل شوهرم نداشتم .
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارك‌ موجود در پرونده، احمد را به قصاص، حبیب را به‌خاطر معاونت در قتل به 15سال زندان، مهرنوش را به پنج سال و پدرش را به دو سال زندان محكوم كرد. دختر قربانی نیز از همدستی در این ماجرا تبرئه شد.
متهمان پرونده پس از ابلاغ حكم، 20 روز فرصت دارند به حكم مجازات خود اعتراض كنند تا پرونده در دیوان‌عالی كشور مورد بررسی قرار بگیرد.