سوزوكی اس-پرسو شهریور عرضه می‌شود

سوزوكی اس-پرسو شهریور عرضه می‌شود



سوزوكی تصمیم دارد محصولات جذاب جدیدی را عرضه كند تا روحی تازه به خط تولید خود بدمد. به گزارش خبرخودرو، یكی از این محصولات اس- پرسو (S-Presso)  خواهد بود كه بر اساس اخبار جدید، در ماه سپتامبر / شهریور عرضه می‌شود. گمان می‌رود این خودرو جایگزین آلتو شود.
همچون رنو كوئید كه توجه‌ها را به چنین مدل‌هایی جذب كرد، سوزوكی اس-پرسو نیز از طراحی الهام گرفته از شاسی‌بلند بهره خواهد برد. این خودرو پس از حدود هفت سال اولین مدل مقرون به صرفه سوزوكی خواهد بود و این خودروساز اكنون آزمون جاده‌ای آن را آغاز كرده است. این خودرو نسخه تولیدی سوزوكی مفهومی فیوچر-اس (Concept Future-S) خواهد بود. این كراس‌اور پایه سوزوكی كاپوتی تخت و ارتفاع بیشتر از زمین در مقایسه با آلتو خواهد داشت. اس-پرسو با توجه به نیازهای بازار هند ساخته شده و توسط مركز تحقیق و توسعه ماروتی سوزوكی طراحی و مهندسی شده است.
سوزوكی اس-پرسو بر اساس پلتفرم سبك و انعطاف پذیر هیرتكت (Heartect) ساخته شده و از نسخه BS-VI  موتور  K10B  یک‌لیتری با قدرت
68 اسب بخار و گشتاور 90 نیوتون متر بهره می‌برد. گیربكس این خودرو شامل دستی پنج‌سرعته و دستی اتوماتیك شده پنج‌سرعته است. گمان می‌رود مدتی بعد نسخه‌ای سی‌ان‌جی (CNG) از این خودرو نیز عرضه شود.