اعتراف مرد تبعیدی به  جنایت آتشین

اعتراف مرد تبعیدی به جنایت آتشین

مرد تبعیدی كه پس از فرار از تبعیدگاهش برای نپرداختن بدهی پنج‌میلیونی، مرد طلبكار را به آتش كشیده بود در زندان شناسایی شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر شانزدهم تیر امسال یكی از ماموران كلانتری یافت‌آباد با بازپرس كامران رضوانی، كشیك قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و او را در جریان مرگ مشكوك مرد 34 ساله تبعه افغان در بیمارستان شهدای یافت‌آباد قرار داد. تحقیقات اولیه پلیسی نشان داد كه او چند روزی بوده به‌دلیل شدت سوختگی در بیمارستان بستری و همان موقع كه پلیس برای پیگیری ماجرا نزد وی رفته، او نام فردی به نام حمید را به عنوان مرد آتش‌افروز معرفی كرده است. 
در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد كه مقتول افغان متاهل بوده و  مدتی پیش به مرد آتش‌ افروز پنج میلیون تومان پول قرض داده اما بعد از مدتی مرد ایرانی به نام حمید از پس از دادن بدهی خود طفره رفته است. روز حادثه نیز سراغ بدهكار رفته تا طلبش را از او بگیرد كه مورد حمله وی و سه نفر از دوستان او در بوستانی در حوالی محله خلیج‌فارس قرار گرفته است.
 در جریان این درگیری مرد بدهكار با بنزینی كه در بطری نوشابه ریخته بوده، او را به آتش كشیده و فرار كرده است.
تحقیقات نشان داد حمید از مجرمان سابقه‌دار است كه چندی قبل به اتهام مشاركت در درگیری مرگبار به سه سال حبس و دو سال تبعید به شرق كشور محكوم شده بود. او با فرار از تبعیدگاه خود به تهران آمده و در جریان درگیری با مرد طلبكار، او را به آتش كشید.
سرانجام دو روز پیش ماموران با خبر شدند كه متهم فراری به خاطر دو بار فرار از محل تبعیدش در شرق كشور دستگیر شده و قرار است به شهری در آذربایجان غربی منتقل شود تا دو سال تبعیدش را در آنجا سپری كند. با مشخص شدن این موضوع، متهم در زندان شناسایی و برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. وی در بازجویی اولیه ابتدا مدعی بود به خاطر بدهی كه به مرد افغان داشته او را به آتش كشیده اما در ادامه منكر قتل شد و گفت: نمی‌دانم چه كسی مقتول را به آتش كشید.
با توجه به اظهارات ضد و نقیض مرد جوان، تحقیقات پلیسی از وی ادامه دارد.