عامل جنایت مستانه به زندگی برگشت

عامل جنایت مستانه به زندگی برگشت

پرونده پر پیچ و خم عامل جنایت مستانه در پارك‌پردیسان با اعلام گذشت اولیای دم بسته شد و وی دیروز از جنبه عمومی جرم از خود دفاع كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شامگاه ششم خرداد سال 92 جدال چند پسر مست در پارك پردیسان به خون كشیده شد و در درگیری خونین پسر 25سال‌های به نام حسن كشته شد. با اعلام خبر درگیری خونین در پارك پردیسان، ماموران كلانتری مرزداران به محل درگیری رفتند و به پرس و جو پرداختند.
یكی از دوستان حسن به نام علی به پلیس گفت: همراه حسن و دو دوست دیگرم علی و شاهین برای تفریح به پارك پردیسان، رفته بودیم. آنجا مشروب خوردیم و مشغول قلیان كشیدن شدیم. حسن و شاهین با هم شوخی می‌كردند كه شوخی آنها جدی شد و كار به دعوا كشید. آنها روی هم چاقو كشیدند. وساطت من و رضا هم برای آرام كردن آنها بی‌نتیجه ماند تا این‌كه حسن غرق در خون روی زمین افتاد.
به دنبال اطلاعاتی كه این پسر به پلیس داد ردیابی شاهین در دستور كار پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد این پسر پس از جنایت به مكان نامعلومی گریخته است. سه شبانه روز از این ماجرا گذشته بود كه پلیس دریافت شاهین در یك باغ در حاشیه كرج پنهان شده است. به این ترتیب این پسر 26ساله بازداشت شد و به كشتن دوستش در دعوای مستانه اعتراف كرد.
وی در شعبه 74دادگاه كیفری سابق استان تهران پای میز محاكمه ایستاد و گفت وقتی دعوای ما بالا گرفت برای دفاع از خودم چاقو كشیدم. من مست بودم و حال طبیعی نداشتم و چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم.
 در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و ادعای شاهین مبنی بر دفاع مشروع را پذیرفت و وی را از اتهام قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محكوم كرد. این حكم اما در دیوان‌عالی كشور تحت رسیدگی موشكافانه قرار گرفت و تایید نشد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاده شد و این آغاز كش و قوس قضایی پرونده بود. 
شاهین با شكسته شدن حكمش در دیوان عالی كشور این بار در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد و گفت: من برای نجات جانم ناچار به چاقوكشی شدم.
قضات دادگاه اما این ادعا را نپذیرفتند و وی را به درخواست اولیای دم به قصاص محكوم كردند. در حالی كه شاهین به حكم صادره اعتراض كرده و پرونده در دیوان عالی كشور تحت رسیدگی دوباره قرار داشت وی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب كند و به زندگی برگردد.
به این ترتیب شاهین دیروز در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران از جنبه عمومی جرم محاكمه شد. وی كه حالا 32سال دارد ابراز پشیمانی كرد و گفت: باور كنید من قصد كشتن دوستم را نداشتم. من و دوستانم در پارك پردیسان مشروب خوردیم و مست بودیم كه دعوا میان ما بالا گرفت. حسن روی من چاقو كشید و من هم برای دفاع از خودم او را با سه ضربه چاقو زدم. باور كنید راه فراری از دعوا نداشتم و مجبور بودم برای نجات جان خودم چاقو بكشم.من از قتل او پشیمان و شرمنده خانواده او هستم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر كنند.