شناسایی آتش‌افروز جنگل سوهانك

شناسایی آتش‌افروز جنگل سوهانك

سه كارگر یك شركت مخابراتی كه با سهل‌انگاری باعث آتش گرفتن شش هكتار از جنگل‌های سوهانك شده و فرار كرده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر دوشنبه ماموران عملیات كلانتری 164 قائم پس از اطلاع از آتش سوزی وسیع در جنگل‌های سوهانك، راهی محل شدند. با انجام تحقیقات در محل مشخص شد آن روز عوامل خدمات و فنی یكی از اپراتورهای تلفن همراه برای بهسازی تجهیزات مخابراتی خود به یكی از دكل‌ها در جنگل‌های سوهانك مراجعه و اقدام به جوشكاری کرده‌اند.
در ادامه سهل‌انگاری یكی از كارگرها هنگام جوشكاری، آتش به پایین دكل سرایت می‌کند كه سه كارگر با دیدن آتش از محل متواری می‌شوند و مردم محلی با مشاهده دود، آتش‌نشانی و پلیس را در جریان قرار می‌دهند. این آتش سوزی، شش هكتار از جنگل‌ها را سوزاند.
سرهنگ حسین مافی، رئیس كلانتری 164 قائم در تشریح این خبر گفت: در جریان تحقیقات مشخص شد فرد خاطی همان كارگری بوده كه برای شركت مخابراتی كار می‌كرده و در نتیجه پلیس با هماهنگی‌های قضایی نسبت به شناسایی پیمانكار و مسؤول فنی شركت اقدام كرد. شهرداری منطقه و اداره منابع طبیعی محدوده سوهانك شاكی این پرونده هستند و تلاش‌های پلیسی برای جلب سه كارگر متواری ادامه دارد.