آوار مرگ بر سر کارگران

پس از 11 ساعت عملیات پیکر 3 کارگر از زیر خروارها خاک خارج شد

آوار مرگ بر سر کارگران

همزمان با ریزش آوار ساختمان سه طبقه در حال احداث خیابان شهید دستگردی پس از 11 ساعت عملیات امداد و نجات، آتش‌نشانان جسد سه‌كارگر را از زیر آوار بیرون آوردند.

 به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه ظهر پنجشنبه 17 مرداد امسال، وقوع تخریب ساختمانی در حال احداث در خیابان شهید دستگردی (ظفر) به سامانه 125 آتش‌نشانی گزارش شد. آتش‌نشانان سه ایستگاه همراه جرثقیل خودرو، پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. 
همچنین عوامل شهرداری، ستاد بحران و هلال احمر نیز برای امدادرسانی و بررسی موضوع در محل حاضر شده بودند. بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان در محل حادثه نشان می‌داد كه ساختمان سه طبقه قدیمی و در حال تخریب برای احداث است. همچنین كارگران در بخش جنوب‌شرقی این ساختمان كار می‌كردند كه ناگهان بخش فوق تخریب شده و كارگران زیر آوار محبوس شدند. 
تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی در همان اوایل انجام عملیات توانستند یكی از كارگران را كه زنده مانده بود، از زیر آوار خارج كنند. این كارگر به امدادگران گفت، در محلی كه حادثه آوار رخ داده، سه‌كارگر دیگر محبوس شده و زیر آوار گرفتار شده‌اند. 
برای كمك به نجات كارگران محبوس شده زیر آوار، دو تیم واكنش سریع، سه تیم سگ‌های زنده‌یاب و یك تیم آوار از هلال‌احمر نیز برای امدادرسانی در آنجا حاضر شد. این تلاش‌ها و آوار‌برداری‌ها ادامه داشت تا این‌كه ساعت 23 و 15 دقیقه پنجشنبه‌شب بخشی از بدن یكی از كارگران محبوس شده از زیر آوار كشف و او بیرون آورده شده، اما زمانی كه امدادگران اورژانس وضعیت او را بررسی كردند، گفتند كه او به‌دلیل شدت صدمات وارده، فوت شده است. 
اما عملیات امدادگران و آتش‌نشانان برای یافتن سرنوشت دو‌كارگر دیگر ادامه داشت تا این‌كه ساعت 2 بامداد جمعه 18مرداد امسال پیكر دومین كارگر كه او نیز فوت شده بود از زیر آوار كشف شد‌.
 آتش‌نشانان همچنان به عملیات آواربرداری و جست‌وجوها ادامه دادند تا سرانجام جسد سومین كارگر را هم ساعت 
3 و 50‌دقیقه بامداد جمعه یافتند .  
جلال ملكی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: حجم آوار ناشی از ریزش این ساختمان قدیمی بسیار زیاد بود و با توجه به سست بودن بنا، آتش‌نشانان با احتیاط كامل دست به این آواربرداری زدند. اجساد سه كارگر با هماهنگی قضایی به پزشكی قانونی منتقل شد. این عملیات حدود ساعت 4بامداد پس از جست‌وجوی نهایی و اطمینان از نبود وجود شخص دیگر زیر آوار پایان یافت و آتش‌نشانان محل حادثه را به عوامل انتظامی تحویل دادند.