تلنگر

تلنگر

مرد نگهبان زندگی بخشید 
خانواده مرد افغان كه در جریان درگیری كارخانه سنگبری، مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را اهدا كردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 20 شامگاه چهارشنبه 16 مرداد امسال، مردی با كلانتری حسن‌آباد تهران تماس گرفت و از درگیری خونین مرد میانسالی در كارخانه سنگبری در محدوده حسن‌آباد خبر داد. ماموران كلانتری برای بررسی موضوع آنجا حاضر شدند و مشاهده كردند مرد 48 ساله افغان كه نگهبان كارخانه بوده بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان شهدای هفتم تیر مرگ مغزی شده است. سرهنگ سیدجلال حسینی، رئیس كلانتری حسن‌آباد در این باره گفت: در بازبینی فیلم دوربین مداربسته محل حادثه هویت قاتل که نگهبان 55ساله دیگری بود شناسایی و او 2ساعت بعد در خانه‌اش دستگیر شد. در ادامه خانواده مفتول در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن او را به بیماران اهدا كردند. 

اخاذی 12 میلیون تومانی 
 مردی كه بعد از انتقال غیر‌قانونی خانواده افغان به تهران، آنها را ربوده بود تا در قبال آزادی‌شان 12میلیون تومان پول بگیرد، بازداشت شد.  به گزارش جام‌جم، ساعت 11 صبح 17 مرداد امسال مرد تبعه افغان با حضور در كلانتری سیزده آبان شكایتی مطرح كرد مبنی بر این كه پنج نفر از اعضای خانواده‌اش از جمله والدین، برادر و خواهران او ربوده شده‌اند. با تحقیق از او معلوم شد كه مردی در نقطه صفر مرزی افغانستان و ایران 12 میلیون تومان پول برای انتقال خانواده وی به تهران دریافت كرده است، اما بعد از آمدن خانواده‌اش به ایران، قاچاقچی انسان آنها را به خانه‌ای منتقل كرده و به گروگان گرفته و در قبال آزادی آنها 12 میلیون تومان پول دیگر می‌خواهد. پرونده‌ای در این‌باره در كلانتری تشكیل و تحقیقات آغاز شد و در ادامه متهم دستگیر و گروگان ها آزاد شدند.

مرگ دانش‌آموز با عمل جراحی
دختر دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان بر اثر عمل جراحی كیسه صفرا فوت كرد. سیدفؤاد حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك سنندج به تسنیم گفت: پرستو، دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه شهید بهمنی ساكن محله عباس‌آباد بر اثر عمل جراحی كیسه صفرا فوت كرد. مجموعه حقوقی آموزش و پرورش، مرگ ناگهانی این دانش‌آموز را پیگیری می‌كند.

 آزارو اذیت دختری در بیمارستان
مرد 25 ساله كه دختر خردسالی را در محوطه یكی از بیمارستان‌های شهر شیراز مورد آزار و اذیت قرار داده بود، بازداشت شد.   به گزارش جام‌جم، سرهنگ كاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: عصر دوازدهم مرداد امسال مرد 25 ساله‌ای در گوشه‌ای از محوطه باز یكی از بیمارستان‌های شیراز، دختر 5/3 ساله را مورد آزار و اذیت قرارداد. متهم فراری بازداشت شدو  اعتراف كرد.
​​​​​​​
بازداشت قاتل بعد از 27 سال فرار
مردی كه به اتهام قتل از 27 سال پیش فراری بود در دامداری اطراف شاهرود، بازداشت شد. 
 سرهنگ علی كریمی، فرمانده انتظامی شاهرود به مهر گفت: متهم پرونده 27 سال قبل در جریان یك نزاع و درگیری در سبزوار، مردی میانسال را با ضربه‌های چاقو را به قتل رسانده بود. سرانجام رد او در یک دامداری  روستاهای حاشیه‌ شاهرود به دست آمد و او بازداشت شد. این فرد طی این سال‌ها با هویت‌های جعلی در استان‌های مختلف كشور در رفت و آمد بوده است. متهم ابتدا منكر هرگونه جنایتی شد و گواهی فوت جعلی كه به نام قاتل صادر شده بود را نیز ارائه كرد، اما این دروغ او نیز نتوانست وی را نجات دهد و سرانجام اعتراف کرد مرد جوان را بر اثر حادثه تصادف به قتل رسانده است.