«گیله‌وا» آذرماه روی آنتن می‌رود

«گیله‌وا» آذرماه روی آنتن می‌رود

سریال «گیله‌وا» به كارگردانی اردلان عاشوری مقارن با سالروز شهادت میرزا كوچك‌خان جنگلی در آذرماه پخش می‌شود.
«امیر بنان» تهیه‌كننده سریال «گیله‌وا» در گفت‌وگو با فارس، درباره تعویق در پخش این سریال گفت: به احتمال فراوان برای سالروز شهادت میرزا كوچك خان جنگلی كه در آذرماه است، این سریال پخش خواهد شد.
وی افزود: زمانی كه ما برای پخش سریال تدارك دیده بودیم مقارن با جنگ منجیل بود كه در همان زمان سریال گاندو جایگزین سریال ما شد و دیگر پخش سریال ما بعد از گاندو آن هم از لحاظ زمانی فایده‌ای نداشت چراكه كه زمان مناسبی نبود. از طرفی هم گیله‌وا یك مینی‌سریال است و باید زمان مناسبی برای پخش آن در نظر گرفت.
مینی‌سریال گیله‌وا جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است كه در هفت قسمت و در شهرهای كیاشهر، سیاهكل و تهران تصویربرداری شده است و از نكات قابل توجه این سریال ایفای نقش میرزا كوچك‌خان جنگلی توسط بهروز شعیبی است. همچنین از بازیگران اصلی این مینی‌سریال می‌توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسكندری، امیرحسین صدیق، بهروز شعیبی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره كرد.
گیله‌وا به كارگردانی اردلان عاشوری با موضوعی عاشقانه در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبك زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی كشور در صد سال گذشته باشد. داستان اصلی قصه گیله‌وا عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است كه در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا كوچك‌خان جبهه اصلی مقابله با انگلیس‌ها در شمال كشور را داشته، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال كشور، در مقطعی به قصه ورود پیدا می‌كند و شخصیت‌های اصلی قصه با او همراه می‌شوند.