روزهای پرحاشیه سازمان خصوصی سازی

روزهای پرحاشیه سازمان خصوصی سازی

6 مهر 1397
نامه ۸۰ نماینده مجلس به علی لاریجانی برای جلوگیری از واگذاری سیلوهای دولتی به قیمت ارزان.
28 آذر 1397
دستور وزیر اقتصاد برای توقف واگذاری پتروشیمی بیستون به علت ایرادات نمایندگان مجلس نسبت به ارزان‌فروشی این شركت.
2 دی 1397
55 نماینده مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به آیت‌ا... آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خواستار تشكیل شعبه ویژه‌ای با نظارت وی برای بررسی پرونده‌های مربوط به سازمان خصوصی‌سازی شدند.
3 دی 1397
۵۰ نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای  از آیت‌ا... آملی‌لاریجانی خواستند دستور ممنوع‌الخروجی پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی را صادر كند.
5 دی 1397
تجمع كارگران مجتمع كشت و صنعت و دامپروری مغان در اعتراض به نحوه واگذاری و خصوصی‌سازی این مجتمع.
11 دی 1397
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفت: درباره موضوع سازمان خصوصی‌سازی دستگاه قضایی به‌زودی ورود می‌كند.
12 دی 1397
جمعی از دانشجویان، كارگران و طلاب مقابل سازمان خصوصی‌سازی در اعتراض به نحوه واگذاری سهام شركت‌های دولتی و در حمایت از كارگران هفت‌تپه، فولاد ملی، هپكو، آذرآب و ماشین‌سازی تبریز تجمع كردند.
17 دی 1397
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حراست وزارتخانه رعایت شدن یا نشدن مُر قانون در فرآیند واگذاری مجتمع گوشت اردبیل به پوری‌حسینی را بررسی می‌كند.
20 دی 1397
مركز پژوهش‌های مجلس با غیرقانونی اعلام كردن واگذاری پالایشگاه كرمانشاه تاكید كرد: اهلیت خریداران درخصوص پالایشگاه كرمانشاه رعایت نشده و روش قیمت‌گذاری این پالایشگاه هم غلط بوده كه روش قانونی و درستی نبوده است.
30 دی 1397
پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شد.
5 بهمن 1397
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان كل كشور درباره ممنوع‌الخروجی پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: گزارش‌هایی در مورد عملكرد وی بوده كه باعث شده پرونده‌ای تشكیل شود و ممنوع‌الخروجی هم به خاطر این است كه از ضایع‌شدن حقوق مردم پیشگیری كنیم.
8 بهمن 1397
رئیس دیوان محاسبات گزارش تعدادی از تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها را در صحن علنی مجلس ارائه كرد.
22 بهمن 1397
مردم تبریز در جریان راهپیمایی 22 بهمن با امضای طوماری از مسؤولان خواستند كه ماشین‌سازی تبریز تعیین تكلیف شده و علیه سازمان خصوصی‌سازی اعلام جرم شود.
24 بهمن 1397
 بسیج دانشجویی صنعتی سهند تبریز طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد به نحوه واگذاری ماشین‌سازی تبریز به سازمان خصوصی‌سازی هشدار داد: در صورتی كه شرایط این واگذاری رعایت نشود، تمامی عواقب ناشی از این تخلف بر عهده این سازمان است.
30 بهمن 1397
نامه جمعی از نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد درباره لزوم بركناری رئیس سازمان خصوصی سازی.
6 اسفند 1397
وزیر دادگستری از دستور وزیر اقتصاد برای تعطیل شدن جلسات مربوط به خصوصی‌سازی خبر داد و گفت: این تصمیم با هدف آسیب‌شناسی و رفع نواقص اشكالات صورت گرفته است.
22 اسفند 1397
استاندار مركزی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های سازمان خصوصی‌سازی درباره رفع مشكلات شركت هپكو از ارسال نامه به سران قوا در این زمینه خبر داد.
29 اسفند 1397
دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اشاره به احضار رئیس سازمان خصوصی‌سازی به دادسرای اردبیل، گفت: مشخص شد كه بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال بدهی در رابطه با مجتمع گوشت اردبیل وجود دارد.
19 فروردین 1398
مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی موافقت كرد
27 فروردین 1398
 80 نفر از نمایندگان در تذكر به رئیس‌جمهور عنوان كردند كه علت ممانعت شما و آقای جهانگیری از عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی چیست؟
3 اردیبهشت 1398
جمعی از دانشجویان و طلاب در اعتراض به روند خصوصی‌سازی‌ها مقابل وزارت اقتصاد تجمع كرده و خواستار عزل و محاكمه «پوری‌حسینی» رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند.
6 اردیبهشت 1398
رئیس قوه قضاییه از دادستان‌ها و سازمان بازرسی كل كشور خواست خصوصی‌سازی‌ها را قبل از این‌كه به بحران اجتماعی و كارگری تبدیل شود، در دست بررسی قرار دهند.
15 اردیبهشت 1398
سؤال از رئیس‌جمهور در رابطه با عملكرد سازمان خصوصی‌سازی در مجلس
كلید خورد.
15 اردیبهشت 1398
شماری از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا خواستار رسیدگی به پرونده رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند.
30 اردیبهشت 1398
رئیس‌كل دادگستری استان اردبیل گفت: هر سه شركت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل، كشت و صنعت مغان و سیلوی شهر اردبیل كه در اجرای اصل ۴۴ توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شده است، دارای مشكل هستند.
31 اردیبهشت 1398
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از تشكیل پرونده برای پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد.
25 خرداد 1398
نامه جمعی از نمایندگان مجلس به رئیس سازمان بازرسی درباره تخلف سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری شركت كشت‌وصنعت مغان به قیمت پایین.
5 تیر 1398
جمعی از طلاب انقلابی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی دستگاه قضا به روند خصوصی‌سازی‌های افسارگسیخته شدند.
8 تیر 1398
مدیرعامل شركت غله و بازرگانی منطقه ۱۳ كشور از اشتباه راهبردی سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری سیلوی همدان به قیمت بسیار پایین، خبر داد.
10 تیر 1398
دیوان محاسبات كشور با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد، واگذاری شركت ایریتك توسط سازمان خصوصی‌سازی را غیرقانونی اعلام كرد.
13 تیر 1398
خلع‌ید قربانعلی فرخ‌زاد خریدار ماشین‌سازی تبریز از این شركت.
16 تیر 1398
رئیس دیوان محاسبات با تشریح محورهای اصلی تخلفات خصوصی‌سازی تشریح گفت: رعایت نكردن دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتری و پایش اهلیت، تعدیل قیمت پایه بنگاه و رعایت نكردن آیین‌نامه روش‌های قیمت‌گذاری بنگاه‌ها از جمله محورهای تخلفات در خصوصی‌سازی براساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ بوده است.
19 تیر 1398
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه گفت:‌ پرونده‌های مربوط به خصوصی‌سازی باید از سوی سازمان بازرسی، استانداری و بخش‌های دیگر به صورت جدی پیگیری و اگر در جایی تخلفی صورت گرفته است، برخورد قانونی صورت گیرد.
30 تیر 1398
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و كرمانشاه در اعتراض به روند خصوصی‌سازی‌ها در كشور در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع كردند.
23 مرداد 1398
با حكم وزیر اقتصاد، پوری‌حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی كنار رفت و ساعاتی بعد بازداشت شد.
23 مرداد 1398
ناصر سراج؛ رئیس سازمان بازرسی كل كشور با تأیید خبر بازداشت پوری‌حسینی گفت: گزارش سازمان خصوصی‌سازی، مراحل پایانی خود را در سازمان بازرسی طی می‌كند و به محض تكمیل به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.