روزانه در تهران ۸ نفر پذیرش بیمار جدید داریم

مدیرعامل كانون ام‌اس ایران:

روزانه در تهران ۸ نفر پذیرش بیمار جدید داریم

مدیرعامل انجمن مولتیپل اسكلروز ایران (ام‌اس) گفت: فقط در انجمن ام‌اس تهران به طور میانگین روزانه هشت نفر پذیرش بیمار جدید داریم.
به گزارش ایلنا، عبدالحسین هوشمند درباره وضعیت موجودی داروهای ام‌اس در ایران گفت:‌ الان دسترسی به داروهای ام‌اس در كشور خوب است. ممكن است گاهی مشكلاتی پیش آید كه باعث كم و زیاد شدن دارو شود، اما بیماران ام‌اس مشكلی برای دسترسی به دارو ندارند.
‌وی افزود: بیش از ۸۰ درصد داروهای بیماران ما تولید داخل است و بیماری آنان با همین داروهای داخلی كنترل می‌شود و تاثیر درمانی داروهای تولید داخل خوب هم بوده است. به هر حال بیمارانی هم هستند كه بنا به شرایط خاصی كه دارند لازم است با تشخیص پزشك داروی خارجی استفاده كنند.
هوشمند با بیان این‌كه فرانشیز برخی داروها برای بیماران بالاست، گفت: فرانشیز برخی داروها برای هر بیمار از ۳۵۰‌هزار تومان تا یك میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متغیر است. این مبلغ درباره حدود ۵ درصد بیماران ام‌اس مصداق دارد. وی عنوان كرد: شاید ما در كل در رابطه با دسترسی به دارو در بیماران ام‌اس شرایط بهتری داشته باشیم اما نمی‌شود آن ۵ یا ۱۰ درصد را كه هزینه‌های فرانشیز بالا برای آنها ایجاد می‌شود، نادیده گرفت.