جشنواره آش در زنجان گردشگری در ارومیه

جشنواره آش در زنجان گردشگری در ارومیه


اگر دلتان برای آش غنج می‌رود؛ یعنی یك
آش خور قهارید و دوست دارید انواع آش ایرانی را امتحان و بعد برای خانواده طبخش كنید، پس تا دیر نشده خود را به زنجان برسانید؛ یعنی طی امروز و فردا.
چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی چند روز است  در زنجان آغاز به كار كرده و ۱۳ استان در بخش آشپزی و ۱۷ استان در بخش صنایع‌دستی در این جشنواره شركت كرده‌اند. در بخش آشپزی جشنواره، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، البرز
خراسان رضوی، خراسان‌جنوبی، كرمانشاه، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، تهران، قزوین و زنجان در 48 غرفه، آش‌های محلی خود را می‌پزند و ارائه می‌دهند و 17 استان دیگر هم در 80 غرفه صنایع دستی بومی خود را در معرض دید گذاشته‌اند. غذای محلی سیاه چادرهای پنج استان را هم حتما بچشید و لذتش را ببرید.
اما همزمان از امروز تا 29 مرداد، یك جشنواره گردشگری هم در ارومیه دایر شده است. 16 استان هم در این جشنواره ملی شركت می‌كنند و رویكرد آن هم توجه به طبیعت‌گردی و بومگردی است، برای همین
 20 واحد بومگردی و همین‌طور چادرهای عشایر از سراسر كشور در این رویداد حضور خواهند داشت.
 مدیركل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفته برای رفاه حال بازدیدكنندگان امسال امكانات زیرساختی نظیر سرویس‌های بهداشتی در محل جشنواره جانمایی و برای اقامت آنها هم تدابیری اندیشیده شده است.