بله! به من پیشنهاد بازگشت شد

گفت‌وگو با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره شایعه بازگشت به این تیم

بله! به من پیشنهاد بازگشت شد

این روزها شایعه جدایی ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس از این باشگاه جدی‌تر از همیشه به گوش می‌رسد. او روزهای سختی را در این باشگاه سپری كرده است. انتقادات از او زمانی اوج گرفت كه برانكو ایوانكوویچ از این باشگاه رفت. طرفداران پرسپولیس اعتقاد داشتند عرب باعث شده برانكو از جمع قرمزها جدا شود و به الاهلی برود. عرب البته اعلام كرد این مربی نزدیك به دو ماه قبل از این‌كه كارش با پرسپولیس تمام شود، قراردادش را با الاهلی بسته بود و سرمربی این باشگاه به حساب می‌آمد. 
عرب اخیرا در یك برنامه تلویزیونی اعلام كرد یك استعفای باز پیش وزیر ورزش دارد ولی تاكید كرد این‌كه می‌گویند قرار است همین روزها برود، درست نیست‌. ظاهرا او قصد دارد مدت كوتاه دیگری در راس مدیریت باشگاه بماند. عرب تصور می‌كند اگر بتوانند لیگ برتر را با برد شروع كنند در آن صورت اوضاع دگرگون می‌شود و می‌تواند همچنان مدیرعامل پرسپولیس باقی بماند. منتهی وزیر ورزش می‌خواهد فرضیه دوم را هم در نظر بگیرد؛ این‌كه ممكن است شرایط با یك شكست بحرانی‌تر شود. در آن صورت وزیر باید سریعا یك نفر را جانشین عرب كند. این روزها شایعات زیادی درباره حضور گرشاسبی در راس باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد. او سال گذشته به خاطر بازنشسته بودن مجبور شد از مدیریت باشگاه استعفا دهد، این در حالی است كه پرسپولیسی‌ها دوست داشتند گرشاسبی همچنان در راس باشگاه باقی بماند و جایی نرود، ولی از آنجا كه این قانون دولتی بود، عرب جای مدیر سابق را گرفت و كارش را آغاز كرد. 
این روزها اما هواداران پرسپولیس به شدت منتقد عملكرد ایرج عرب هستند. آنها وزیر ورزش را به‌شدت تحت فشار گذاشته‌اند تا مدیر‌عامل را عوض كند. آنها علاقه‌مند به بازگشت گرشاسبی هستند و حتی در صفحه این مدیر از او خواسته‌اند قبول كند بازگردد. دیروز خبری به دستمان رسید مبنی بر این‌كه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش اخیرا با گرشاسبی جلسه داشته و به او گفته دوباره به پرسپولیس بازگردد. در عین حال 57 نماینده مجلس هم برای آن‌كه قانون بازنشستگی شامل حال گرشاسبی نشود نامه‌ای را تنظیم و امضا كرده‌اند تا او بازگردد و بتواند دوباره بر صندلی مدیریت باشگاه جلوس كند. 
گرشاسبی در واكنش به این نامه به ‌جام‌جم می‌گوید: «راستش من هم اطلاعی نداشتم تا این‌كه دوستانم من را در جریان گذاشتند و عكس نامه را دیدم. مگر بنده به نمایندگان گفتم این كار را كنید؟ به خدا خبر نداشتم و این لطف آنها را می‌رساند. بنده از روزی كه رفتم دوست نداشتم خدای ناكرده مشكلی برای باشگاه به وجود بیاید. با این‌كه كارهایی هم كردیم و هواداران راضی بودند بعضی مسؤولان از بنده انتقاد می‌كردند. راستش من پرسپولیس را دوست دارم وامیدوارم این باشگاه موفق باشد.» 
آیا وزیر ورزش جلسه‌ای با گرشاسبی داشته و به او پیشنهاد داده كه به این باشگاه بازگردد؟ مدیرعامل سابق قرمزها در این باره توضیح می‌دهد: «راستش این مسأله‌ای نیست كه بخواهم در رسانه‌ها زیاد درباره‌اش حرف بزنم. ولی این پیشنهاد به من شد و گفتند برگرد پرسپولیس. راستش طرفداران هم خیلی به من پیام داده‌اند و نظر لطف‌شان است. من را شرمنده خودشان كردند. از روزی كه به این باشگاه آمدم چقدر هواداران كنار ما بودند و چقدر كمك كردند. این نشان می‌دهد كه لطف دارند. راستش من تصمیمی درباره بازگشت به پرسپولیس نگرفته‌ام. هنوز هیچ چیز مشخص نیست. هر اتفاقی كه بیفتد از ته دل آرزو دارم تا ان‌شاءا... پرسپولیس موفق باشد و بتواند قهرمانی‌های خود را در این باشگاه تكرار كند.»