معادلات جدید پس از سخنرانی سیدحسن نصرا...

معادلات جدید پس از سخنرانی سیدحسن نصرا...

سخنان اخیر سید حسن نصرا... بعد از حمله‌ای که توسط رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی بیروت و دفتر ارتباطات و تبلیغات رسانه‌ای حزب ا... انجام گرفت مطرح شد. این عملیات برای اولین بار بعد از جنگ 33 روزه و قطعنامه آتش‌بس صورت می‌گیرد و رژیم صهیونیستی به خود اجازه چنین عملیاتی را علیه حزب ا...  داده است، چرا که از سال 2006 تا کنون معادله بازدارندگی بین لبنان و رژیم صهیونیستی موجود بود و اسرائیل می‌دانست که هر عملیاتی با واکنش حزب‌ا... روبه‌رو خواهد شد. آنها نیز اعلام کرده بودند حزب ا... بیش از 150 هزار موشک با بردهای مختلف دارد و به همین دلیل رژیم صهیونیستی جرات انجام عملیاتی علیه حزب ا... را نداشت.
اما عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در عمل این معادله را تغییر داده و حزب ا... وارد معادله جدیدی شد، ‌طوری‌که سید حسن نصرا... تاکید کرد که زمان بزن در رو تمام شده و هر نوع عملیاتی از سوی رژیم صهیونیستی بلافاصله با واکنش حزب ا... مواجه خواهد شد.
نکته مهم در این میان این است که سید حسن نصرا... زمان و مکان پاسخ به عملیات رژیم صهیونیستی را مشخص نکرده و این باعث می‌شود حداقل تمام شهرک نشین‌ها در نزدیکی لبنان آرامش خود را از دست بدهند و وقتشان را در پناهگاه‌ها بگذارنند. نصرا... تعمد داشته تا زمان و مکان را مشخص نکند تا صهیونیست‌ها مدتی را به این شکل در حالت ترس به‌سر ببرند. اما حزب‌ا... به‌طور حتم در روزهای آینده پاسخ مناسبی به عملیات صهیونیست‌ها خواهد داد.
به نظر می رسد حزب ا... جدول و قواعدی دارد که هر عملیاتی را در کجا و به چه شکلی پاسخ دهد، در جنگ 33 روزه هم همین معادله را دیدیم که اگر ارتش رژیم صهیونیستی شهرک و روستایی را در جنوب لبنان هدف قرار می داد حزب ا... نیز شهرک‌های صهیونیست نشین و شهرهای نزدیک مرز لبنان را هدف قرار می داد و تهدید می کرد اگر صهیونیست‌ها پایتخت ما را بزند ما هم پایتخت آنها را هدف قرار خواهیم داد.
به نظر می رسد در حال حاضر هم حزب ا... معادله ای برای خود ترسیم کرده و پاسخ آنها در چارچوب همین برنامه خواهد بود. در هر صورت در روزهای آینده مشخص می شود که اگر صهیونیست‌ها حومه بیروت را بزنند به مفهوم زدن پایتخت است؟ و حزب ا... تل آویو را خواهد زد یا نه؟
مسأله دیگر این است که در این شرایط از نوار غزه گرفته تا لبنان، سوریه، حشدالشعبی عراق، ایران و یمن حلقه‌های زنجیره مقاومت هستند و این محور براساس آنچه سید حسن نصرا... اعلام کرده یک جبهه است و به هر بخشی از این جبهه تجاوز نظامی شود احتمال دارد در هر نقطه‌ای پاسخ داده شود.