همتی: به مردم گفتم در بازار ارز سرمایه‌گذاری نكنند

همتی: به مردم گفتم در بازار ارز سرمایه‌گذاری نكنند


رئیس بانك مركزی گفت: تقریباً ثابت شده است نكاتی كه درباره سرمایه‌گذاری در این بازار گفتم از سر دلسوزی بود تا سرمایه مردم به ضرر بدل نشود.
به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌كه وضعیت ذخایر و درآمدهای ارزی دولت چگونه است، اظهار كرد: شرایط خوبی داریم. اگر خوب نبود كه وضع بازار ارز آن‌طور كه امروز مشاهده می‌شود، نمی‌شد. ثبات وجود دارد و وضع ارزی‌مان خوب است. همان‌طور كه قبلا هم گفتم با احتیاط خیلی زیادی ذخایر ارزی‌مان را استفاده می‌كنیم و خوشبختانه واردات كالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه مورد نیاز كارخانجات را از طریق سامانه نیما تأمین می‌كنیم. وی افزود: ذخایر اسكناسمان هم خیلی خوب است به‌طوری كه وضع امروز در شش سال گذشته بی‌سابقه بوده است و ما هیچ مشكلی در این زمینه نداریم. امیدوارم این وضعیت روزبه‌روز بهتر شود تا بتوانیم كارهای اساسی را برای رشد و توسعه كشور انجام دهیم.
همتی درباره سرمایه‌گذاری در بازار سكه و ارز نیز تصریح كرد: بازار ارز و سكه نوسان و ریسك دارد و تقریبا ثابت شده است نكاتی كه درباره سرمایه‌گذاری در این بازار گفتم از سر دلسوزی بود تا سرمایه مردم به ضرر بدل نشود. مردم اگر در بازار سرمایه یا در بانك سرمایه‌گذاری كنند ضررش خیلی كمتر خواهد بود البته ما تراز تجاری‌مان را هم بالا می‌بریم. ضمن این‌كه تورممان در مردادماه زیر یك درصد بوده است.
وی در پاسخ به این‌كه چرا قیمت برخی كالاهای مصرفی پس از كاهش نرخ ارز، پایین نیامده است، توضیح داد: بازار كالا و محصولات دیگر مقداری چسبندگی دارند و از زمانی كه قیمت ارز بالا رفت، قیمت این كالاها هم افزایش یافت، اما تجربه ثابت كرده این قیمت‌ها برای حركت به سوی كاهش، مقداری چسبندگی دارند و امیدوارم با تداوم ثبات ارز آن قیمت‌ها هم كاهش یابد.