تراکتور - پرسپولیس؛ گل سرسبد هفته

در دومین هفته لیگ برتر، همه نگاه‌ها به ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز است

تراکتور - پرسپولیس؛ گل سرسبد هفته

هفته دوم لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود. فدراسیون فوتبال با این امید دست‌نیافتنی كه همه استانداردهای فیفا را یك ماهه فراهم كند، لیگ را به تاخیر انداخت تا همه ورزشگاه‌ها از حداقل امكانات برخوردار شوند. گذشت زمان اما نشان داد كه با وجود تلاش استان‌ها و تیم‌ها، اتفاق چشمگیری را شاهد نبودیم؛ اگرچه ظواهر تا حدودی تغییر كرد، اما حاشیه‌های فراوان ورزشگاه آزادی هنگام برگزاری دیدار افتتاحیه نشان داد كه آش همان آش است و ..... قرار بود مانند ورزشگاه‌های خارجی عمل شود و تماشاگران هنگام ورود، كنترل شوند و در ورزشگاه دقیقا روی همان صندلی خود كه در بلیت درج شده بنشینند، اما تصاویر تلخ هفته اول نشان داد حتی در ورزشگاه آزادی كه از نظر مسائل امنیتی مجهزترین ورزشگاه ماست، تقریبا كنترلی وجود ندارد. در هفته اول 15 گل ثبت شد كه میانگین 87/1 گل در هر بازی را نشان می‌داد. این آمار در هفته اول لیگ برتر انگلیس 7/2 گل در هر بازی، در هفته اول لالیگای اسپانیا 6/2 گل در هر بازی، در هفته اول بوندس‌لیگای آلمان سه گل در هر بازی و در هفته اول لوشامپیونا فرانسه 8/2گل در هر بازی است و این نشان می‌دهد كه فقط گل همچنان لیگ برتر را می‌آزارد. بازی ذوب‌آهن ـ سایپا 5 گل داشت و تقریبا می‌توان گفت آمار هفته اول را نجات داد. هفته دوم لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و اگر فدراسیون فوتبال مانند هفته اول برنامه خلق‌الساعه نداشته باشد و یك دیدار را به شنبه موكول نكند، فردا به پایان خواهد رسید تا بازیكنان ایرانی در اختیار مارك ویلموتس و تیم ملی قرار بگیرند.

 شهر خودرو- شاهین
در انتظار 3 امتیاز شیرین
شاگردان عبدا... ویسی در اولین بازی میزبان بودند، اما نمایشی بسیار ضعیف ارائه كردند و 3 گل هم خوردند. این تیم بی‌پول (كه ویسی گفته حتی رختكن برای تمرین ندارد و بازیكنانش برای تمرین زیر درخت لباس عوض می‌كنند) در همین هفته اول نشان داد كه با این بضاعت، گزینه اول سقوط به لیگ یك است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در اولین بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل پیكان به برتری 2 بر صفر رسیدند و به نظر نمی‌رسد برای پیروزی در بازی خانگی مقابل شاهین كار دشواری داشته باشند.
پنجشنبه،ساعت ۱۸:۳۰
داور: میثم حیدری


استقلال- فولاد
بازی بازنده‌ها
هر دو تیم استقلال و فولاد در میان شگفتی اهالی فوتبال، بازنده هفته اول بودند. هواداران استقلال به آندرا استراماچونی و هواداران فولاد به جواد نكونام امید فراوانی بسته‌اند و برای همین توقع فراوان، بازی امروز دو تیم، بسیار جذاب به نظر می‌رسد چون هر دو تیم برد می‌خواهند.
 دیدگاه‌های دو مربی بسیار به هم نزدیك است؛ اما فولاد در هفته اول نمایش تیمی مناسب‌تری ارائه كرد و آماده‌تر نشان داد. با توجه به محرومیت شش ماهه بلبلی و حواشی مربوط به آن، استقلال باید به پیروزی برسد تا بحران تازه‌ای را تجربه نكند.
پنجشنبه،ـ ساعت ۱۹
داور: علیرضا فغانی


سپاهان - ماشین‌سازی
دوئل پولدارها
سپاهان و ماشین‌سازی بازی تیم‌های پولدار لیگ است. اگرچه گفته می‌شود بیشتر تمركز مالك دو باشگاه تبریزی روی تراكتور است و هزینه زیادی به ماشین‌سازی نمی‌رسد؛ اما به هر حال حساب این تیم هم چندان خالی نیست. هر دو تیم در هفته اول پیروز شده‌اند و امیدهای فراوانی دارند. هرچند با توجه به ریخت‌و پاش‌های سپاهان، زردهای اصفهان فقط به قهرمانی فكر می‌كنند. این تیم هر بازیكنی را كه اراده كرد خرید و هر بازیكنی را كه خواست در تیم ماندگار كرد. به نظر می‌رسد ماشین‌سازی روز بسیار سختی را پیش رو داشته باشد چون سپاهان همه امتیازهای این بازی را می‌خواهد.
پنجشنبه - ساعت 20
 داور: حسن اكرمی



صنعت نفت- نفت م.سلیما ن
دربی نفتی
بازی دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان را باید جدال ناب خوزستانی نامید. دو تیم باكیفیت با تكیه بر فوتبال غنی خوزستان و البته با مشكلات متعدد مالی. دراگان اسكوچیچ سرمربی صنعت نفت و مهدی تارتار سرمربی مسجدسلیمان، دو مربی امتحان پس داده هستند كه هر دو در بازی اول از یك آزمون دشوار، نمره قبولی گرفتند. تارتار در بازی با تراكتور مساوی گرفت و صنعت نفت هم در خانه فولاد پیروز شد. نمایش دو تیم در هفته اول می‌گوید امشب بازی جذابی در ورزشگاه تختی آبادان خواهیم دید.
پنجشنبه- ساعت 20:15
داور: وحید كاظمی



تراكتور -پرسپولیس
گل بازی‌های هفته
بازی تراكتور-پرسپولیس بدون تردید گل سرسبد بازی‌های هفته است. تراكتور در هفته اول 3 امتیاز بازی را نگرفته و دنیزلی هم از بازی این تیم رضایت نداشته است. این دلایل كافی است تا تراكتور فردا را یك تیم كاملا هجومی ببینیم. پرسپولیس كالدرون هم در بازی اول نمایش مطلوبی داشت و روی كاغذ به نظر می‌رسد بازی فردا یك بازی جذاب با صحنه‌های پركشش باشد. پرسپولیس برای این بازی علیرضا بیرانوند را بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت یك جلسه‌ای، دوباره در اختیار دارد. حضور همه ستاره‌های دو تیم امیدواری بیشتری برای یك بازی تاكتیكی و دیدنی ایجاد می‌كند.
جمعه-ساعت 17:45
داور: بیژن حیدری



سایپا- گل گهر سیرجان
برد نارنجی‌ها جرقه نبود
شاگردان ابراهیم صادقی در بازی اول مقابل ذوب‌آهن از شكست مطلق پیروزی ساختند و 3 امتیاز باارزش به‌دست آوردند. بازی فردا فرصت مناسبی است تا سایپا نشان دهد نمایش فوق‌العاده بازی اول فقط یك جرقه و اتفاق نبود. سلیمانی و عباسیان دو چهره پرفروغ سایپا در بازی اول در این بازی هم امید صادقی و سایپا هستند.
حریف سایپا در این بازی گل گهر سیرجان است. تیمی كه در بازی اول آنقدر بد ظاهر شد كه صدای بگوویچ هم درآمد. حالا باید دید وعده سرمربی كروات تیم گل‌گهر سیرجان برای ارائه یك نمایش كم‌نقص در هفته دوم عملی می‌شود یا بازهم بگوویچ را عصبانی خواهیم دید.
جمعه -ساعت 19
داور: علی صفایی



پارس جنوبی جم- ذوب‌آهن
شادی
 به كوچه بازنده‌ها می‌آید
پارس جنوبی جم و ذوب‌آهن در هفته اول شكست خوردند و بی‌صدا آماده هفته دوم شدند. دو تیمی كه از نظر امكانات و توانایی مالی هیچ شباهتی با هم ندارند، ولی حاشیه‌های فراوان ذوب‌آهن از جمله جدایی مدیرعامل، این تیم را به پارس نزدیك كرده است. پارس در افتتاحیه لیگ و در اولین بازی لیگ مقابل پرسپولیس شكست خورد و ذوب‌آهن هم بازی 2 بر صفر برده را با شكست 3 بر 2 عوض كرد تا علیرضا منصوریان و تیمش به بحران و حاشیه سلام كنند. حالا از این دو تیم یكی باید به برد برسد تا از بحران فرار كند و به نظر می‌رسد پارس به این هدف نزدیك‌تر است.
جمعه-ساعت 20
داور: محمدرضا اكبریان


نساجی-پیكان
روز سخت پیكان
پیكان، بازی خانگی هفته اول را با شكست 2 بر صفر پشت سر گذاشت تا بدون آرامش راهی مازندران و ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شود.
نساجی گرچه بازی هفته اول را با تساوی یك-یك پشت‌سر گذاشت اما در سیرجان بازی برتری نسبت به میزبان ارائه كرد و هواداران پرشور این تیم امیدوار هستند همان نمایش را فرداشب هم از تیمشان ببینند.
تیم‌های رضا مهاجری همواره تیم‌های قابل احترامی بوده‌اند و به نظر می‌رسد نساجی این فصل هم چنین خصوصیاتی داشته باشد.
جمعه - ساعت ۲۰
داور: مهدی سیدعلی