مغرور نمی‌شوم

گفت‌وگوی کوتاه با طارمی بعد از درخشش و کسب عنوان بهترین بازیكن هفته لیگ پرتغال

مغرور نمی‌شوم

مهدی طارمی یك مهاجم تمام‌عیار است. كارشناسان معتقدند این بازیكن علاوه بر این‌كه خوب گل می‌زند، عالی فضاسازی کرده و برای خودش موقعیت‌سازی می‌كند.
 مهدی دقیقا می‌داند كجای محوطه جریمه باشد و چطور حركت كند كه این به‌خاطر هوش ذاتی‌اش است. خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر این استعداد ایرانی قدر خودش را بیشتر بداند، می‌تواند در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی كند. طارمی حداقل در شروع كارش در اروپا نشان داده كه می‌تواند تبدیل به یك ستاره در آنجا شود. طارمی در دو‌دیداری كه برای تیمش به میدان رفته، دو پنالتی گرفته و سه گل زده است.
 در دیدار هفته سوم طارمی یك پنالتی گرفت و هت تریك كرد تا به‌شدت با تعریف و تمجید رسانه‌ها روبه‌رو شود. این بازیكن حتی عنوان بهترین بازیكن هفته لیگ پرتغال را هم به‌دست آورد تا نشان دهد با توپ پر به این كشور رفته است.
حالا توقعات از مهدی بالا رفته است؛ منتهی این بازیكن خیلی حواسش به همه چیز است و می‌گوید: «این‌كه توانستم به تیم كمك كنم و خدا را شكر عنوان بهترین بازیكن را هم مال خودم كنم، باعث نخواهد شد مغرور شوم. نمی‌خواهم چیزی تمركزم را به هم بزند. در پرتغال شرایط خوب است. استراحت و تمرینم به‌موقع است و این مساله امیدوارم باعث پیشرفت بیشترم شود.»
مهدی و تیمش در هفته چهارم كار سختی خواهند داشت. آنها به لیسبون می‌روند تا مقابل اسپورتینگ بازی كنند. حریف آنها كه معمولا قهرمان لیگ پرتغال می‌شود در حال حاضر با دو برد و یك تساوی در صدر جدول پرتغال حضور دارد.
 اسپورتینگ مثل هر سال، امسال هم مدعی اول قهرمانی است و احتمالا دوباره این اتفاق رخ خواهد داد. طارمی درباره این مسابقه و رویارویی با بهترین تیم پرتغال می‌گوید: «شنبه با این تیم بازی داریم ولی خیلی به نام‌شان توجه نمی‌كنیم. بیشتر روی خودمان تمركز كرده‌ایم. بازی در زمین آنها سخت است. باید در این بازی، هم در حمله خوب باشیم و هم در دفاع. امیدوارم بتوانیم با امتیاز به خانه‌مان برگردیم.»
طرفداران هم امید زیادی به درخشش دوباره مهدی در پرتغال دارند. در چند روز گذشته تعریف و تمجیدها به‌شدت از این بازیكن افزایش پیدا كرده، به شكلی كه مسؤولیتش بسیار سنگین‌تر از قبل شده است. البته این بازیكن احتمالا كار را با نیمكت‌نشینی مقابل اسپورتینگ شروع می‌كند چون یك مصدومیت جزئی در بازی قبلی تیمش داشت.