نمایش جهانی تولیدات عاشورایی و مناسبتی مركز صبا

نمایش جهانی تولیدات عاشورایی و مناسبتی مركز صبا

شبكه جهانی جام‌جم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان دو پویانمایی مناسبتی و بلند تولید شده در مركز پویانمایی صبا با عناوین «عاشوراییان» و «قلب خورشید» را در جدول پخش خود قرار داد.
به گزارش جام‌جم، عاشوراییان توسط این مركز و به كارگردانی  ناهید صمدی‌امین به مدت ۷۸ دقیقه و با روش دوبعدی رایانه‌ای تهیه شده است.
این پویانمایی روایتگر حوادثی است كه برای مسلم بن‌عقیل در سفر به كوفه اتفاق می‌افتد. مسلم به كوفه می‌رسد و مردم را به بیعت با امام حسین(ع) دعوت می‌كند. با مطلع شدن یزید از حضور مسلم در كوفه و خیانت مردم كوفه، مسلم در خانه پیرزنی كه به ایشان پناه داده بود به اسارت در می‌آید و در نهایت...
همچنین پویانمایی تلویزیونی«قلب خورشید» تولید مركز صبا به كارگرانی احمد علمدار، یك اثر حماسی، پهلوانی و تاریخی است كه در سرزمین سیستان زادگاه پهلوانان اسطوره‌ای نظیر زال و رستم اتفاق می‌افتد.
پیرمراد كه مردم شهر او را پهلوان مراد صدا می‌كنند در جوانی سرداری نامداربوده و اكنون در سالخوردگی مقام پهلوان اولی سیستان را دارد. او همواره پشتیبان مردم شهر بوده و در سختی‌ها و گرفتاری‌ها ازهیچ كمكی دریغ نكرده است، به این سبب مقام و احترام بسیاری میان مردم دارد.
او زورخانه‌ای در شهر تاسیس كرده و جوانان در آن علاوه برتقویت جسم به پرورش روح و آموختن آیین فتوت و جوانمردی مشغول هستند.