آژانس: ذخایر اورانیوم ایران از سقف برجام فراتر رفته است

آژانس: ذخایر اورانیوم ایران از سقف برجام فراتر رفته است


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شانزدهمین گزارش خود درباره راستی‌‌آزمایی اجرای برجام اعلام کرد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.
بر اساس گزارش آژانس، ذخایر اورانیوم ایران به 241.6 کیلوگرم و درصد غنای آن به 4.5 درصد رسیده است و این در حالی است که طبق برجام، سقف ذخایر اورانیوم غنی شده، 202 کیلوگرم و میزان غنای آن 3.67 درصد بوده است.
کاظم غریب‌آبادی،‌ نماینده کشورمان در آژانس با اشاره به این گزارش گفت: گزارش جدید مدیرکل موقت آژانس با تایید مجدد پایبندی ایران به برجام، اعلام تصمیمات جدید از سوی ایران (گام دوم کاهش تعهدات برجامی) را مورد اشاره قرار داده است.  نماینده کشورمان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گام‌های اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است و همانگونه که مکررا اعلام شد، اجرای کامل و صادقانه تعهدات همه طرف ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب و ظرف برنامه زمانی اعلام شده، تضمین کنند. / خبرگزاری صداوسیما