ظریف: به اندازه طرف‌های دیگر به برجام پایبند می‌مانیم

ظریف: به اندازه طرف‌های دیگر به برجام پایبند می‌مانیم


وزیر خارجه كشورمان ضمن تاكید بر ضرورت پایبندی كامل طرف‌های اروپایی برجام به این توافق گفت: ایران به اندازه دیگر اعضای برجام، به توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند.
محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری برنامای مالزی در خصوص گفت‌وگو درباره برجام عنوان کرد: ما آماده گفت‌وگو و رایزنی با دیگر طرف‌ها در خصوص بهترین شیوه اجرای این توافق هستیم. ما با اروپا برای یافتن راهی برای عمل به تعهدات‌شان ذیل برجام گفت‌وگو می‌كنیم.
وی توضیح داد: اگر آنها (1+4) برای پایبندی به تعهدات‌شان، نیاز به تعامل با آمریكا دارند، مسأله‌ای است كه به آنها مربوط می‌شود و ایران هیچ نقشی در آن ندارد. ظریف ادامه داد: ما برای بیش از دو سال، گفت‌وگوهای مفصلی با آمریكا داشتیم و به نتیجه رسیدیم... كه این نتیجه، 159 صفحه بود. برجام یك توافق جدی است كه شامل تمامی جنبه‌های موضوع هسته‌ای و همچنین تمامی جنبه‌های تحریم‌های آمریكا علیه ایران می‌شود. ظریف تصریح كرد: به رغم پایبندی ایران، روسیه و چین به برجام، پایبندی دیگر طرف‌های این توافق هسته‌ای (انگلیس، فرانسه و آلمان) قابل مشاهده نیست یا این‌كه آنها پس از خروج یكجانبه سال گذشته آمریكا از برجام، «اراده سیاسی برای پایبندی» به این توافق هسته‌ای ندارند.