از ملک سلیمان(ع) چه خبر؟

از ملک سلیمان(ع) چه خبر؟

مجید حقی مجری طرح سریال «ملک سلیمان نبی(ع)» درباره این پروژه به فارس گفته است: تا به اینجای کار تحقیقات فراوانی درباره این سریال داشتیم و به پیشرفت قابل قبولی هم رسیدیم.
وی ادامه داد: آیاتی که در قرآن کریم درباره حضرت سلیمان (ع) آمده است و احادیث استخراج شده اند و گروه پژوهش مشغول دسته بندی موضوعات مختلف هستند. در مجموع تحقیقات بسیار مفصلی انجام شده است.
حقی با اشاره به پروسه مهم نگارش فیلمنامه افزود: در نگارش متن این سریال، یک گروه تخصصی نویسنده و پژوهشگر با تخصص‌های مختلف و مرتبط به سرپرستی سید مجید مطهری نژاد تشکیل شد که زیر مجموعه آن چند کارگروه با عنوان‌های تاریخی، قرآنی، احادیث و روایی مشغول به کار هستند.
مجری طرح سریال «ملک سلیمان نبی» در پاسخ به این پرسش که شباهت‌هایی بین نسخه سینمایی ساخته شد و سریال آن وجود دارد، افزود: داستان سریال مستقل از نسخه ساخته شده روایت می‌شود که از زمان کودکی سلیمان نبی آغاز و تا پایان حیات ایشان را در بر می‌گیرد و در خلال آن به صورت فلاش بک موضوع ملک‌های ۳ گانه از زمان طالوت و داوود (ع) تا پایان حیات سلیمان (ع) به تصویر کشیده می شود.
وی در ادامه نیز بیان داشت: در این مجموعه از تمامی منابع اعم از اسلامی و غیر اسلامی مورد پژوهش قرار می‌گیرد، اما اصلی‌ترین منبع آن قرآن و آیات مربوطه است.
حقی در پایان با اشاره به اینکه برای نگارش سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» حدود یکسال زمان نیاز داریم، افزود: هم اکنون و با توجه به شرایط تولید، حتما تغییراتی
خواهد داشت.