همه غول های خفته در دریا یا سواحل جهان

همه غول های خفته در دریا یا سواحل جهان

در دنیا 16 كشتی غرق شده یا به گل نشسته  با قابلیت توریستی وجود دارد:
    كشتی آر‌ام‌اس تایتانیك، غول به خاك افتاده: در دنیای كشتی‌های غرق شده یك فرمانروا وجود دارد كه بدون شك تایتانیك خواهد بود.
      كشتی مارس، دریای بالتیك: این كشتی جنگی سوئدی، متعلق به حدود ۵۰۰سال پیش است.
      كشتی یدك‌كش سابا، كوراچائو: كشتی یدك‌كش سابا كه در تپه‌های مرجانی كاراچائو به گل نشسته به یكی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.
      كشتی لیدی الیزابت، ویل بون كو، جزایر فالكلند: این كشتی ۱۱۵۵ تنی، در سال ۱۸۷۹ روانه دریا شد كه در سواحل جزایر فالكلند دچار مشكل شد و به گل نشست.
   كشتی بیمارستانی، استرالیا: در طول جنگ جهانی اول كشتی اقیانوس پیمای اس‌اس ماهینو  (SS Maheno) به‌عنوان یك بیمارستان سیار مورد استفاده قرار می‌گرفت.
      كشتی فرایگیت ۳۵۶، جزایر كیمن: این كشتی متعلق به شوروی بود كه طی جنگ سرد از آن استفاده می‌شد. این كشتی كه از آلومینیوم سبك ساخته شده‌بود، سال ۱۹۹۰ غرق شد.
      كشتی MS World Discoverer، خلیج رودریك، جزایر فلوریدا: این یك كشتی مسافربری آلمانی است كه در یكی از سفرها دچار سانحه شد.
          كشتی قدیمی در جزیره آنگلِسی، ولز: این كشتی چنان زیبا و طبیعی در ساحل جزیره قرار گرفته كه فكر می‌كنید از روز آفرینش در این مكان قرار
 داشته است.
      كشتی اس‌اس آمریكا، فوئرته ونتورا، جزایر قناری: این كشتی، یكی از معروف‌ترین كشتی‌های مسافری آمریكایی بود كه سال ۱۹۹۴ پس از ۵۴ سال كار از رده خارج شد. قرار بود از این كشتی به‌عنوان هتل استفاده شود، اما یك توفان آن را نابود كرد.
      كشتی آلمانی پرنده، بندر گیثیو یونان: كشتی آلمانی پرنده برای مدت زیادی در بندر گیثیو در یونان لنگر انداخته بود تا این‌كه ناگهان باد شدیدی وزیدن گرفت و توفان باعث شد این كشتی داخل دریا كشیده شود.
       كشتیSS City of Adelaide  :این كشتی سال 1863 به منظور حمل بار در اسكاتلند ساخته شد. كشتی مذكور چهار سال بعد در جزیره مگنتیك استرالیا به گل نشست.
      كشتی  كلیف، انگلستان: این كشتی كه سال ۱۹۲۲ ساخته شده، سال ۱۹۵۷ پس از سال‌ها سرویس‌دهی، بر اثر سانحه‌ای، قسمتی از آن شكست و در ساحل كلیف برای همیشه پهلو گرفت.
      قبرستان كشتی نودهیبو، موریتانی: نودهیبو، با داشتن بیش از ۳۰۰ كشتی ساقط شده، بزرگ‌ترین قبرستان كشتی در دنیا محسوب می‌شود.
    كشتی ادوارد بوهلن  نامیبیا:    شن‌های روان، طی سال‌ها، بارها این كشتی را جا‌به‌جا كرده‌اند، به طوری كه هم‌اكنون این كشتی صدها متر از دریا  فاصله دارد!
       كشتی ساپونا در بیمنی باهاما: این كشتی بخار در اثر توفان سال 1926 در سواحل باهاما به گل نشست. در حال حاضر این كشتی به محلی برای غواصی تبدیل‌شده است.
      كشتی یونانی، جزیره كیش، ایران: این كشتی ابتدا سال ۱۹۴۵ (1322) با نام امپایر ترومپت و در گلاسگو اسكاتلند ساخته‌شد. كاربری این كشتی ترابری بود.