سهمیــــــه را می‌گیریم

میلاد عبادی‌پور: دم دشمنانم گرم كه كاسه كوزه‌ها را سر من شكستند!

سهمیــــــه را می‌گیریم

میلاد عبادی‌پور چند وقتی است كه شرایط خودش در تیم ملی را حفظ كرده و همیشه یكی از بهترین‌ها بوده. او در مسابقات قهرمانی آسیا هم یكی از خوب‌ها بود. با میلاد برای دقایقی حرف زدیم. او از سطح مسابقات گفت، از خودش و از این‌كه باشگاهش برای او این پیام را گذاشته بود: «منتظرتیم استاد.» همین پیام باعث شده تا میلاد بگوید: «این حس خوبی به آدم می‌دهد می‌بیند كه تیم باشگاهی اش به این شدت از او حمایت می‌كند. خدا را شكر، این‌كه تیم باشگاهی‌ات از تو حمایت می‌كند حس خوبی به آدم می‌دم. متاسفم كه در ایران از این خبرها نیست. در ایران فقط مردم هوای ما را دارند. اگر حمایت آنها نبود والیبال ایران به اینجا نمی‌رسید.»
از میلاد درباره قهرمانی ایران در آسیا سوال كردیم. آن هم با شكست دادن استرالیا كه میلاد این واكنش را نشان داد: «این قهرمانی به ما چسبید به‌خصوص این‌كه استرالیا را شكست دادیم. خب در دور مقدماتی به آنها باختیم و فكر می‌كنم غفلت از خودمان بود. اشتباه زیاد داشتیم و شرایط هم چندان خوب نبود. در هر صورت خدا را شكر می‌كنم كه در فینال به استرالیا خوردیم و هم توانستیم آنها را شكست بدهیم و هم جام قهرمانی را بالای سرمان ببریم.»
خیلی از منتقدان بر این عقیده هستند كه سطح بازی‌های قهرمانی آسیا چندان بالا نبود. نظر میلاد عبادی‌پور در این رابطه چیست؟او ادامه داد:«خیلی این را قبول ندارم. البته چند تیم بودند كه سطح‌شان به این مسابقات نمی‌خورد اما من مثالی می‌زنم. شما بازی‌های پاكستان را دیدید؟ اصلا كسی فكرش را می‌كرد كه آنها یك تیم خوب داشته باشند؟ همین استرالیا را در پلی‌آف كلی اذیت كردند و به نظرم استرالیا شانس آورد كه به پاكستان نباخت.»
عبادی‌پور در ادامه درباره شانس حضور ایران در المپیك حرف زد و گفت: «هفت تیم  اول قهرمانی آسیا رقبای ما در انتخابی المپیك هستند. شاید تیم‌ها دی ماه در آن رقابت‌ها در سطح بالاتری بازی كنند و كار سخت‌تر شود. دیده ام كه بعضی‌ها می‌گویند ایران المپیكی شده است و تمام. اصلا نباید این طور فكر كرد. بازی‌ها در چین است و خود چین هم مدعی. اگر خاطرتان باشد در انتخابی المپیك 2012 لندن به میزبانی توكیو تیم ما به كدام تیم باخت و حذف شد؟ استرالیا. قطعا چین، استرالیا، ژاپن، كره حریفان پر دردسر ما در این رقابت‌ها هستند. هر چند خدا را شكر ما هم ثابت كردیم كه بربام آسیا ایستاده‌ایم و در انتخابی المپیك، سهمیه را می‌گیریم اما در عمل باید ثابت كنیم نه با صحبت.»
از عبادی پور درباره درگیری در بازی با كره جنوبی سوال كردیم. اتفاقی تلخ كه بدون شك در یاد همه می‌ماند. میلاد درباره آن اتفاق می‌گوید: «بیشتر كل كل بود و این كل كل‌ها طبیعی است. اما در بازی با كره‌ای‌ها ما هرگز به آنها بی احترامی نكردیم. من فقط نگاه كردم، لیبروی كره هم می‌توانست به من نگاه كند، نه این‌كه تور را بالا بزند و بیاید به زمین ما . نمی‌دانم چه بگویم . متاسفانه بازتاب این قضیه طوری بود كه من مقصر شدم. اگر عكس‌ها و فیلم بازی را ببینید متوجه می‌شوید كه من شاید مقصر اول بودم اما اشتباه است كه رسانه‌ها مرا مقصر صفر تا صد قضیه بدانند. من حتی دستم به او هم نخورد، ولی نمی‌دانم چرا بعضی فرصت طلبان، دشمنان میلاد و والیبال از این قضیه به بهترین نحو سوء استفاده كردند. متاسفانه در ایران همه كاسه و كوزه‌ها را بر سری كه پایین است، می شكنند. در بازی اول با استرالیا هم كل كل بود اما برخوردی پیش نیامد. چون میلادی نبود كه كاسه و كوزه سرش شكسته شود و بازتابی هم نداشت. دمشان گرم هركسی این كار را كرد. من می‌توانستم مصاحبه كنم اما این كارها را بلد نیستم.» بازیكن جوان تیم ملی والیبال در نهایت درباره حضور ایران در جام جهانی گفت: «این هم سختی زندگی ورزشكاران حرفه‌ای است كه پشت سر هم مدام باید بازی كنند. ما فقط اطاعت می‌كنیم. نمی دانم اصلا شرایط جام جهانی چطور است و كدام یكی از ما به زمین خواهیم رفت اما آنچه كه مشخص است این است كه هیچ كدام از ما تصمیم گیرنده نیستیم و همه این اتفاقات را سرمربی تیم ملی باید تصمیم بگیرد. خیلی‌ها می‌گویند تركیب تیم‌ها از قبل مشخص است و... اما این‌طور نیست و در تیم ما كولاكوویچ است كه حرف اول را می‌زند.»