جونیور انتخاب عرب بود یا كالدرون؟

معمای بزرگ بازیکن خارجی برای پرسپولیسی‌ها

جونیور انتخاب عرب بود یا كالدرون؟

كیفیت پایین جونیور براندائو، مهاجم برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا كرده است. این بازیكن كه در اواخر دیدار مقابل تراكتور برای اولین‌بار با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت، آن‌قدر شرایط عجیب و متفاوتی نسبت به فوتبالیست‌های ایرانی داشت كه باعث تعجب اهالی فوتبال شد.
همان زمان پیشكسوتان پرسپولیس در مصاحبه‌های خود گفتند: «زمان بدهید، جونیور هر روز بهتر می‌شود.» هواداران پرسپولیس به حمایت از این بازیكن پرداختند؛ مهاجمی كه از لیگ بلغارستان و به عنوان یك بازیكن قرضی با قیمت نسبتاً زیاد به پرسپولیس آمده بود. او هنگامی كه عقد قرارداد را تا پایان پروژه به پیش برد، صاحب شماره ۷ تیم سرخپوش پایتخت هم شد، شماره‌ای كه متعلق به علی پروین است و كمتر بازیكن سرشناسی به‌سراغ آن می‌رود.
با این حال او به‌عنوان مهاجم سایه در دیدارهای اخیر سرخپوشان به میدان رفت اما حتی در ارسال پاس‌های چهار پنج متری نیز مشكل دارد. از این رو سر و صدای هواداران پرسپولیس را درآورد تا جایی كه هنگام تعویض در حاشیه دیدار مقابل سپاهان، طرفداران پرسپولیس به تشویق همه‌جانبه یار جانشین‌اش پرداختند تا به حضور این مهاجم برزیلی در خط حمله تیم‌شان اعتراض كنند. اما سوال اصلی اینجاست كه چه كسی جونیور را به پرسپولیس آورد؟
كالدرون در تمام مصاحبه‌هایش اعلام می‌كند جونیور آخرین مهاجمی بود كه می‌توانست به پرسپولیس بیاید و از سوی دیگر ایرج عرب، مدیرعامل پیشین پرسپولیس می‌گوید جونیور را از لیست بازیكنان منتخب كالدرون انتخاب كرده بودم. ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود كه بدانیم هر دو طرف كه زمان عقد قرارداد، سهم بزرگی در جذب جونیور داشتند، حالا با تمام توان خود تلاش می‌كنند تا پای خود را از این اتفاق بیرون بكشند.  عرب می‌گوید این بازیكن در زمان مدیرعاملی من به پرسپولیس پیوست، آن هم در شرایطی كه وضعیت فنی و بدنی بسیار خوبی داشت و كارنامه‌اش می‌گفت یك بازیكن حرفه‌ای است كه توسط اعضای كادر فنی ما به بنده معرفی شد اما كالدرون می‌گوید قرار بود بازیكنان دیگری به‌خصوص شیخ دیاباته، مهاجم فعلی استقلال جذب پرسپولیس شوند اما باشگاه به او گفته پولی برای جذب دیاباته وجود ندارد؛ در نهایت با همان قیمت، با جونیور قرارداد بسته شد؛ گزینه‌ای كه تا به حال اصلا خوب نبوده و سر و صدای هواداران را در آورده است.  به هر حال جذب براندائو حالا به یكی از معضلات بزرگ پرسپولیس تبدیل شده، زیرا بازیكن قرضی است و تا پایان فصل باید در این تیم بماند. از سوی دیگر قرارداد دلاری دارد كه مخارج سنگینی روی دست باشگاه می‌گذارد، هرچند هیچ‌كس در مورد این بازیكن، قبول مسؤولیت نمی‌كند.